Dag 27: Ontmoeting met Dev.

10 mei 2022 - Kathmandu, Nepal

Vandaag een lekker rustig dagje, gewoon lekker luieren, boekje lezen in de tuin. Ben zelfs niet naar de stupa geweest.

In het tehuis zijn de kinderen weer met glitters aan het plakken geweest, dat doe ik echt nooit meer. Alles, en dan met name ikzelf, zit vol met glitters. Kost dagen om daar vanaf te komen. Maar de kinderen vinden het mooi dus vooruit maar.

Ik ga op tijd terug naar het guesthouse want ik heb Saroj en Ayushma mee uit eten gevraagd om alvast afscheid van ze te nemen. Om 6 uur komen ze binnen en Saroj heeft Dev mee genomen. Hij wilde me ook graag nog spreken voordat ik weg ben. Dat vind ik echt heel leuk, ik had hem nog niet gezien. Terwijl we wel regelmatig contact hebben gehouden via messenger.

Hij heeft net zijn intakegesprek gehad om in Duitsland te mogen gaan studeren en hij is er door. Ik ben heel blij voor hem, hij wacht er al zo lang op en heeft zo hard gewerkt om aan alle eisen te voldoen. Nu de praktische zaken als een visum en dergelijke nog. Maar hij gaat het wel redden.

Hij heeft zijn hoofd kaal geschoren op een piepklein lang plukje haar achter op zijn hoofd na. Ik vraag hem waarom. Dat moeten we doen als we willen trouwen didi. En ik heb het nu gedaan want ik wil gewoon haar hebben op mijn bruiloft. Dit moeten de mannen hier dus gedaan hebben maar dat mag best 1 of 2 jaar voor de bruiloft. Gekke gewoontes hier. Dev heeft al 2 jaar verkering met Asmita, een meisje dat ook uit het tehuis komt, ze zijn dus samen opgegroeid. En ze willen op den duur gaan trouwen. Ik denk voordat Dev naar Duitsland gaat.

Na het eten zeggen we elkaar gedag, het gaat jullie goed mensen. We keep in touch. Stiekem denk ik dat ik Saroj nog wel een keer ga zien voordat ik weg ben.
Dev brengt Saroj en Ayushma op de motor naar huis, zonder helm met z'n drieën op dat ding, het kan allemaal hier.