Dag 4: Maskers maken

17 april 2022 - Kathmandu, Nepal

Vandaag neem ik waterverf en maskers mee voor de kinderen. Als ik alles klaar zet blijkt dat de kids het heel erg leuk vinden om te doen. Vol enthousiasme storten ze zich op deze taak. De mooiste, kleurrijkste maskers ontstaan.

Vandaag ontmoet ik Deepak, Mira en Nanda van de staff weer. Het is echt zo hartverwarmend hoe blij ze zijn dat ik er weer ben. Trots vertelt Nanda dat hij nu ook farmer is naast zijn werk in het huis. Hij heeft een stuk land gehuurd voor 5 jaar en verbouwd tomaten, chilipepers en iets wat ik niet verstond. Wil je een keer mee om te kijken Didi? Ja hoor, dat vind ik heel leuk.

Ik heb met Nanda nog een gesprek over de afschuwelijke coronatijd hier en de corrupte regering van dit land. Verkiezingen halen niets uit, de regering koopt mensen om om op hen te stemmen. Meestal hou ik me verre van politieke discussies maar het is toch wel interessant om te horen.

Casper komt en ik ga weer. Ik heb om half 1 afgesproken met Saroj en Ayushma om te gaan winkelen. Ik ben benieuwd hoe laat ze komen, haha. Ik pas me verrassend snel aan aan het ritme (welk ritme?) hier. Heerlijk relaxed.

In het guesthouse zie ik dat Dolma er is. Ook een fijn weerzien. Zij is nu getrouwd en woont ergens in de buurt van Kopan. Ze is gekomen om Martine en Pema te zien die vandaag sinds bijna een jaar of zo weer in Nepal zijn. Ik vraag haar of ze gelukkig is in haar huwelijk. Ze zegt "ja didi" terwijl ze over haar buik wrijft. Ik trek de stoute schoenen aan en vraag haar of ze zwanger is. En dat is ze.

Met Saroj en Ayushma gaan we op pad om te winkelen. Ik koop voor Saroj een broek, t-shirt, sweater en schoenen voor 25 euro. Hoe is het mogelijk. Voor Ayushma koop ik een jurk. Alletwee weer heel blij. We eten en drinken wat bij G-cafe, de nepalese McDonalds. Daarna terug naar het guesthouse waar Zangbu ze komt ophalen. Leuk om hem ook weer te zien. Als ze weg zijn ga ik ff lekker zitten lezen in de tuin.

Ik heb niet zo'n zin om mee te eten in het guesthouse. Dus ik loop weer richting stupa waar ik vanmiddag een mooie restaurant-tuin zag. Daar eet ik een bord chowmein en drink een ginger-lemon-honey-tea. Heerlijk.

Terug in het guesthouse vraagt Ger of we een biertje zullen delen. Tuurlijk, gezellig en lekker. Casper doet ook mee dus we delen 2 biertjes. Casper vraagt of ik met hem ga eten in Ramsterdam. Ik heb net gegeten Casper, volgende keer misschien. Nog maar ff biertjes delen dan? Ja prima.

Casper gaat naar Ramsterdam, Ger, Willemijn, Naomi, Yari, Martine en Pema eten in het guesthouse. Na het eten zitten we gezamenlijk aan tafel en delen we nog wat bier. Willemijn voelt zich niet zo goed en gaat naar bed, Martine en Pema zijn al vertrokken. De sfeer zit er goed in en we delen nog maar een biertje. Het is echt heel gezellig. Als Casper thuis komt neemt hij een colaatje. Huh?? Ja, ik heb al zoveel bier op en geblowd. Dat is hem ook wel aan te zien. Zullen wij dan nog maar een biertje??? Ik heb zat (of eigenlijk teveel) en pak ook een colaatje. Ik voel me een beetje wankel als ik de trap oploop om naar bed te gaan. Morgen maar wat rustiger aan doen met het bier.

1. Karianne:
    17 april 2022
    Wat een leuke dag! Jij en zij genieten duidelijk😃.
  2. Wilma:
    17 april 2022
    De kinderen vinden het duidelijk heel leuk.
    Leuke activiteit Betty.
  3. Janny:
    17 april 2022
    Geweldig die maskers. Leuk dat ze zoveel plezier hebben.
  4. Wil B.:
    18 april 2022
    Op de foto's straalt het plezier van iedereen af!!! Wat fijn dat jij ze zo kunt laten genieten en daardoor natuurlijk zelf ook geniet.
    En ook het contact dat je met de anderen hebt klinkt goed, vertrouwd en fijn.
    Lekker Betty!!!!!