Dag 5: Pasen

17 april 2022 - Kathmandu, Nepal

Om half 8 ben ik weer beneden. Het is pasen en ik heb Martine beloofd om te helpen met eieren verven voor het paasontbijt. We zitten met zo'n 22 mensen aan een lange tafel in de tuin, er zijn broodjes, geverfde eieren, paasstol. Superdeluxe, wat een verwennerij.

Onderweg naar het tehuis koop ik stiften en eieren. Ik zie Sumitra, Bimala, Yangji, Binu, Santosh en Kanchhi weer voor het eerst. Leuk, veel omhelzingen. Ik kook de eieren en dan mogen de kinderen deze kleuren met de stiften. Vinden ze leuk.

Ik leg ze uit dat dit in Nederland een traditie is met pasen. Ze mogen de eieren kleuren, daarna verstop ik ze en daarna mogen ze ze opeten. Enthousiast storten ze zich op het tekenen. De één krast maar wat, de ander maakt er een prachtig kunstwerk van. Het maakt niet uit, het is allemaal goed.
Aan het verstoppen en zoeken zijn we niet meer toegekomen omdat de meeste eieren al opgegeten waren. Een leer voor een volgende keer, eerst verstoppen, dan zoeken, kleuren, eten.

Ik eet een bordje dal bhat mee met de staff, oooo, ik was vergeten hoe lekker ik dit vind. Ondanks dat het zondag is en er buff (rundvlees) in zit. Het is heerlijk.

Daarna ga ik naar de stupa waar ik weer een Cora loop (ik heb er al weer een aantal gelopen) voor allen die mij na aan het hart liggen en wel wat "good kharma" kunnen gebruiken.

Bij Flavours, een fantastisch, rustig tuin-restaurant dat gerund wordt door kleine mensen, neem ik even tijd voor een ginger-lemon-honey. Daarna loop ik nog een Cora en ga terug naar het guesthouse.
Ger wil net naar de stupa gaan om een hapje te eten. Ga je mee? Ja leuk, alleen ff andere schoenen aan doen. Mijn voeten blijken vol blaren te zitten. Joepie. Ik trek mijn wandelschoenen aan en hup.... op naar de stupa.

Zullen we bij Garden Kitchen gaan eten? Prima, leuk restaurant, heerlijk eten. Ik eet chicken tikka masala met garlic naanbrood. Zoooo lekker. Daarna lopen Ger en ik nog 2x de Cora. Als het nu niet goed komt met mijn broertje, mijn vriendin en haar dochter, mijn (schoon)kinders en kleinkinders en alle anderen aan wie ik denk en waar ik mantras voor opzeg, dan weet ik  het niet meer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wil B.:
    23 april 2022
    Wat een fijne bijzondere Pasen heb je gehad Betty!!!