Dag 8: Beetje bijkomen van nieuwjaar.

21 april 2022 - Kathmandu, Nepal

Na de regen met onweer gisteren is het niet meer zo benauwd. Ik ben vroeg wakker en besluit mijn was te doen. Met het handje, lekker primitief. Als de was aan de lijn hangt ga ik ontbijten en daarna naar het tehuis.

Omdat het niet zo heet is kunnen we op het plein spelen. Elastieken en touwtje springen vandaag. Daarna ga ik met Anzali, Karuna, Laxmi, Chhechi, Rajkumar, Nikesh en Joseph naar de stupa. Best een lange wandeling. We kijken vissen in de vijvers van een klooster en voeren de duiven. De stupa zelf is dicht, we kunnen er niet op. Onderweg terug drinken we een frisje. Casper blijkt nu ook in het huis te zijn. Die neemt het middagprogramma voor zijn rekening.

Jangbu appt me, hij wil graag de foto's van nieuwjaar hebben. Dus ik ga naar huis waar hij de sd-card op komt halen. Omdat Nanda me ook al naar de foto's vroeg vraag ik Jangbu of hij ze ook in het tehuis op de laptop wil zetten. Ja didi, dat zal ik doen en daarna zet ik ze op de laptop van Saroj. Als ik klaar ben breng ik de kaart weer terug. Prima hoor.

Ger en ik besluiten om in het restaurantje tegenover het guesthouse te gaan eten. Hoewel ik gisteren in dat griekse restaurant echt lekker heb gegeten vind ik het toch veel leuker om in een eenvoudig nepalees restaurant te eten. De kaart is nog exact hetzelfde als in 2019, gewoon simpele en smakelijke nepalese gerechten. Ik neem een bord eg-chowmein. Heerlijk.

In het guesthouse zitten we nog gezellig wat na te praten. De meisjes zijn wezen raften en hebben een hele leuke dag gehad. Wij vertellen over ons uitje. Later drink ik nog een biertje met Casper op het dakterras alvorens naar bed te gaan.

1. Wil B.:
    23 april 2022
    Mooie foto's van deze dag. Wat maak je toch steeds iedereen blij daar. Complimenten!!