Einde van een weekend Lissabon

15 april 2019 - Snelrewaard, Nederland

Na een goede nacht gaat de wekker om half 7. Opstaan, douchen, aankleden. Het ontbijt staat al klaar. Spulletjes bij elkaar pakken en naar buiten om op de taxi te wachten die ons naar het vliegveld zal brengen.

Hij staat er al. Wel wat aan de vroege kant maar de dame van het pension adviseerde dat vanwege de spits. Zij zal het wel weten. Geen spits te zien en in 25 minuten zijn we er. Vroeg, maar liever een uur te vroeg dan een minuut te laat.

Het eerste wat we zien is dat onze vlucht een half uur vertraging heeft. Alwéér, goede reclame voor Transavia. Hoewel we 3 kwartier te laat vertrekken landen we wél bijna op de geplande tijd.

Lissabon, prachtige stad, gezellige stad. Je kunt met gemak een weekend doorbrengen met dwalen door de prachtige, sfeervolle straten, je vergapen aan de vele schitterende oude gebouwen, heerlijk ontspannen op een terras en eten bij één van de vele goedkope restaurantjes.

Je kunt je gemakkelijk en op vele manieren verplaatsen door de stad. Je kunt gaan lopen, dat is leuk maar funest voor je kuiten.
Je kunt met de bus, de metro of de taxi (=wel prijzig) gaan.
Je kunt ook kiezen voor een van de vele hop-on-hop-of-bussen, wel wat duurder maar best comfortabel en je komt langs alle bezienswaardigheden van de stad.
Je kunt kiezen voor een tuktuk, een golfkarretje of een buggy.
Maar je kunt natuurlijk ook kiezen voor een van de vele schattige, kleine, oude trammetjes die door de stad rijden. Deze worden echter wel heel erg vol gepropt. Maar schattig zijn ze wel.
En dan is er ook nog de mogelijkheid om je te verplaatsen met een fiets, een segway of de steeds populairder wordende elektrische step.
Mogelijkheden genoeg.

Net buiten de stad vind je ook veel bezienswaardigheden, paleizen, zandstranden, rotspartijen enz. Ons werd vooral de stad Sintra aangeprezen, maar ook het vroegere vissersplaatsje Cascais, Cabo da Ricardo enz. schijnen zeer de moeite waard te zijn. Overal worden dagtochten hierheen aangeboden.

Wij hebben er voor gekozen om tijdens dit tripje in de stad te blijven. Er is genoeg te zien, te doen en te beleven. We hebben het erg naar ons zin gehad en nog lang niet alles gezien. Maar dat hoeft ook niet.

Een volgend tripje deze kant uit kunnen we wijden aan alle omliggende plaatsjes met hun schoonheden. Blijft er weer iets op ons lijstje om naar uit te kijken.

1. Els:
    16 april 2019
    Het is weer voorbei, welkom weer in Nederland!!
  2. Wil Blom:
    16 april 2019
    Leuk allemaal zeg!!! En goede tips voor wie ook eens naar Lissabon wil!!
    Goede thuiskomst x