Familiedag

23 oktober 2019 - Kathmandu, Nepal

Ik ontmoet Ineke, Mariette en Willem vandaag, die toevallig ook in Nepal zijn. Ze komen rond 9 uur naar The Valley Guesthouse. We drinken een kopje koffie in de tuin en ze vertellen heel enthousiast over hun 11-daagse trekking in de Annapurna. Klinkt echt supergoed.

Als de koffie op is en ze gezien hebben waar ik komende maanden woon lopen we naar het tehuis. Ineke is fotografe en zij maakt mooie nieuwe foto's voor Lies (de oprichtster van het tehuis). Ik laat hen het tehuis zien én de mensen die er werken en wonen. Ze maakt ook nog wat mooie foto's van mij met Saroj en Chhechi. Mooie herinneringen voor straks. Ik voel me al zo enorm verbonden met die kids. Chhechi zei vorige week tegen me dat ze 2 namen heeft. De naam die haar moeder haar gaf, nl Chhechi. En de naam die haar moeder haar geeft, nl Sweetie en dat is wat ik altijd tegen haar zeg. Zo lief.

Ik heb vandaag een vrije dag en neem de familie mee om te gaan lunchen bij The Green Kitchen. Dat vinden ze leuk, lekker eten, niet duur en het is zo echt nepalees. Het restaurant ligt zo achteraf dat je het niet zomaar kan vinden. Daarna gaan we naar de stupa. Bij de ingang moeten we betalen. Ik zeg dat ik hier woon en werk en ik krijg een kaart die geldig is totdat ik weer weg ga. Fijn, dan heb ik dat gezeur niet meer elke keer. Willem, Mariette en Ineke vinden de stupa erg mooi. Hier hangt ook altijd een heel speciaal sfeertje. We bekijken nog wat kloosters en drinken dan een drankje op de rooftop van Gotama restaurant. Een doofstomme vrouw neemt de bestelling aan en ze is blij verrast als ik dank je wel in gebarentaal zeg. Dat is ook het enige wat ik weet haha.

We gaan even chillen in het guesthouse alvorens bij de tibetaan te gaan eten. Ook weer zo'n tent die je niet kan vinden als je het niet weet. Wederom supergoed eten voor weinig. Ik wordt vandaag gewoon getrakteerd op al het eten door mijn schoonfamilie. Na het eten nemen zij een taxi terug naar hun hotel en loop ik terug naar mijn plekje. Willem, Mariette en Ineke, bedankt voor het eten en de foto's maar vooral voor de hele gezellige dag. Ik heb genoten.

1. Margret:
    23 oktober 2019
    Hoi Betty,
    Wat gezellig dat Mariette, Willem en Ineke een dag bij jouw zijn geweest.
    En leuke foto's zijn er met de kids gemaakt, en zo te zien ben je al aardig ingeburgerd op je nieuwe stek!!
    We lezen je reisverhaal met veel plezier.
    Hartelijke groetjes,
    Ton en Margret
  2. Mariette:
    23 oktober 2019
    Het was een wederzijds genoegen om een dag met je op te trekken! We bewonderen je moed om dit mooie werk 2 maanden te doen. Je woont op een mooie plek in the Valley Guesthouse; een Hollandse oase midden in Boudha. Veel plezier met de kinderen!
  3. Anja:
    24 oktober 2019
    Hoi Betty, zo te zien begin je je al aardig happy te voelen daar! Mooi dat het zo goed klikt met de kinderen daar. En zo leidt jij je familie weer rond daar, leuk om te zien op de foto's... Het zijn inderdaad groene containers waar je eet, hoe simpel kan het zijn. Veel plezier daar!!