Grampians en Great Ocean Road

16 januari 2014 - Halls Gap, Australië

We hebben vakantie en schijnbaar betekent dat... vroeg opstaan. 5.30 uur staan wij weer naast de bedjes en om 6 uur zitten wij fris en fruitig buiten op de stoep van YHA Hostel. Om 7 uur (!!) komt de bus en beginnen we aan de rit naar de Grampians. Het is een lange rit, maar ach, no worries mate.

We rijden een paar uur en stoppen in Horsham voor een bbq en picknick aan de oever van een rivier. Heerlijk en mooi. We proberen contact te maken met onze medereizigers maar dat valt niet helemaal mee.

Eenmaal in de Grampians is het echt genieten, wat is het prachtig hier zeg. We stoppen bij MacKenzie Falls en dalen af. Wat een schitterende waterval. Maar dan moeten we weer naar boven en door de extreme hitte is dat een zware opgave, Maar oh, wat was dat mooi.

We rijden verder naar Reids Lookout en the Balconies. Prachtige uitzichten over een fantastisch mooi landschap. We gaan nog wandelen naar een kratermeer, maar halverwege haak ik af, zere knieen, hitte enzo. Will loopt wel door. Goed zo Will.

We slapen weer gescheiden in een vrouwen en mannendorm in een hostel in Halls Gap. Na ons bed opgemaakt te hebben (gelukkig weer een benedenbed) gaan Will en ik een wandelingetje maken in het woud. Wat een verrassende wandeling was dat, heeeel veeeel kangoeroes gezien, ook nog heel dicht bij een kangoeroe met een jong in de buidel gestaan, een hele koppel emoe's was de volgende verrassing en als klap op de vuurpijl een zwerm witte kaketoe's met gele kam. Schitterend.

We gaan eten in een restaurantje in het dorp en daar eet ik nummer 3 van mijn lijstje... kangoeroe. Het lijkt op rund, schijnt erg gezond en mager te zijn en is heel erg lekker. Na het eten is het tijd om lekker te gaan slapen.

Om 4.30 uur gaat de wekker weer en begint een nieuwe dag. We rijden vandaag over The Great Ocean Road. Wat ben ik blij dat we dit doen, we stoppen heel regelmatig om rond te kijken en wat is dat mooi. Weer heel anders en niet te vergelijken met de andere dingen die we gezien hebben. Ik ben vooral gecharmeerd van de 12 apostelen waar er nog maar 8 van over zijn. In een woord schitterend.

Om 7 uur arriveren we in Melbourne waar we worden afgezet bij Flinders Street Station. We nemen afscheid van de medereizigers en onze gidsen Teagul en Sheldon. Niet erg goede gidsen, vooral Sheldon maakte overal een geintje van om te maskeren dat hij eigenlijk niets wist.

Ik had Nicole Miller gebeld en zij en Bruce komen ons ophalen. Spannend want we kennen elkaar niet (zij zijn de ouders van JP, een knul die Niels op zijn reis ontmoet heeft en die een weekje bij ons heeft gelogeerd begin vorig jaar) dus gaan we elkaar vinden? Ik heb beschreven wat wij aan hebben en Nicole heeft beschreven wat zij aan heeft. En het lukt, we vinden elkaar en maken kennis.

Bruce en Nicole hebben vrienden uitgenodigd voor een bbq vanavond. We eten kangeroe, lam en hert (heb ik ook nog nooit gegeten) met wat lekkere salades. Daarna een pudding en dan ook nog een kaasplankje. Ik kan geen pap meer zeggen, we zijn zo verwend. We hebben een supergezellige avond, John en Wendy (de vrienden) zijn leuke mensen en Bruce en Nicole zijn echte lieverds.

Om 12 uur nog even snel douchen en dan komt een lange, vermoeiende, maar bijzonder geslaagde dag tot een einde.