Naar India

21 november 2018 - Snelrewaard, Nederland

Ja hoor, het is weer zover. De tassen zijn gepakt, alles voor huis en hond (onze vrienden Werner en Jette komen zoals elk jaar weer op ons huis en onze hondjes passen) en alles voor de koeien (zoals al jaren gebruikelijk neemt Ries de boerderij weer voor een paar weken over en melkt Niels de eerste 2 weekenden die hij nog thuis is) is weer prachtig en vertrouwd geregeld.

De voorbereidingen waren wat lastig, de eisen om een visum te krijgen zijn sinds 1 april aangescherpt. Allereerst moet je via internet ellenlange vragenlijsten invullen en daarna uitprinten. Dan moet je persoonlijk met die papieren, je vluchtgegevens, afschrift van je bankrekening, paspoort, centjes en een uitreksel van de kamer van koophandel naar Den Haag. Daar aangekomen staat er een lange wachtrij en zijn de nummertjes op. Maar we mogen toch in de rij aansluiten. Ik hoop maar dat we alles bij ons hebben en dat het voldoende is. Ik word altijd een beetje nerveus van dit soort zaken. Voor ons worden mensen weggestuurd omdat zij hun papieren niet in orde hebben. Bij ons klopt het gelukkig wel en we mogen in de wachtkamer gaan zitten tot we aan de beurt zijn om onze biometrische gegevens (vingerafdrukken en digitale foto) af te geven. Nog even een klein kapitaaltje betalen en dan kunnen we weer gaan. Het heeft ons een hele ochtend gekost. We laten de paspoorten opsturen naar huis, geen zin om er nog een ochtend aan te spenderen. Na 7 werkdagen hebben we paspoorten en visum in huis.

We gaan wat later in het jaar dan we gewend zijn, maar morgenochtend vroeg rijden we naar Brussel waarvandaan we eerst naar Mumbai (overstap) en dan 6 uurtjes later naar Kochi vliegen.

Nog een wasje ophangen, de tassen in de auto gooien en Will nog even op de valreep een koe uitsnijden en dan zijn we er helemaal klaar voor. Eerst nog even een paar uurtjes lekker slapen (hoop ik).

We zijn benieuwd wat we deze reis weer allemaal gaan beleven. En ook heel benieuwd hoe India zal zijn.

Yoehoe.......... India, here we come!!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade