Jungle-safari

21 november 2018 - Ranthambore, India

Onderweg naar Ranthambore krijgen we alweer een lekke band. De band moet nu gemaakt worden want de weg naar Ranthambore is erg slecht en we kunnen niet het risico lopen deze weg zonder reserveband te rijden. Shoot, weer een uur langer in de auto. Maar ach, dit is ook een onderdeel van ons avontuur. Deze keer laat Rana er een nieuwe binnenband in zetten. Nu maar hopen dat we van al die lekke banden af zijn.

We komen aan in hotel Ankur resort, een heerlijk hotel met een tuin én een zwembad. Joehoe, zwemkleding aan en plonsen maar. Brrr.... koud water..... maar wel lekker verfrissend. Na het zwemmen lunchen we in het zonnetje in de tuin. Heerlijk, wat een genot.

In de loop van de middag worden we opgehaald met een canter (een bus met open dak voor 20 personen) voor een bezoek aan Ranthambore National Park. Het park is relatief klein maar ze zeggen dat je in dit park de meeste kans hebt om tijgers te zien. We zitten enorm opgepropt in de canter en de rit in het park is bijzonder oncomfortabel. We hotsen en klotsen heen en weer op de kleine, smalle stoeltjes. Maar wel door een adembenemend mooi landschap.

We zien veel wild, herten, antilopes, impala's, vogels en apen. Maar helaas laten de tijgers zich niet zien. We schommelen en schudden door droge rivierbeddingen, vaak in het kielzog van anders canters of gypsy's (jeeps). Halverwege de rit van zo´n 3 uur houden we een stop waar we de canter uit mogen en rond kunnen lopen tussen de apen. Deze apen zijn absoluut niet opdringerig of agressief naar mensen. Ze lopen bewegen zich rustig tussen de mensen door. Dit is wel heel erg leuk.

En dan hobbelen en schudden we weer verder op zoek naar tijgers. Maar het mag niet baten. Omdat Cindy zwanger is maken we ons wel ietwat bezorgd over het extreme geschud in de canters. Als we hadden geweten hoe extreem dit zou zijn was Cindy niet mee gegaan op safari. Maar ja, eenmaal aan boord moet je verder, je kan niet uitstappen en terug lopen.

Na 3 uur komen we terug bij ons hotel. We besluiten een hapje in het hotel te eten, nog een kaartje te leggen en daarna gaan we lekker slapen. Morgen wacht ons weer een nieuw avontuur. We spreken met Rana af dat we weer om half 8 willen vertrekken. Dat vind hij niet fijn, hij wil liever vanaf 9 uur vertrekken. Maar ja, daar hebben wij geen boodschap aan hoor.