Naar Lissabon

13 april 2019 - Lissabon, Portugal

Omdat Will 60 jaar wordt krijgt hij een weekendje Lissabon van mij cadeau. We zijn nog nooit in Portugal geweest en zo'n stedentripje staat al lang op ons lijstje.

Vrijdagmiddag 12 april is het zover. Om half 2 vertrekken we richting Eindhoven. We vinden de vooraf geboekte parkeerplaats eenvoudig.

Als we het vliegveld binnenlopen gaan we eerst uitzoeken vanaf welke gate we vertrekken. Daar zien we dat onze vlucht met transavia 3 kwartier vertraging heeft. Jammer hoor. Nou ja, we zijn iig vroeg genoeg. Tijd voor koffie en een boek lezen.

Uiteindelijk vertrekken we na 5 kwartier vertraging. We komen om 20.45 uur (Nederlandse tijd) in Lissabon aan. Gelukkig is het hier één uur vroeger want we kunnen inchecken tot 20.30 uur.

We kopen een kaartje voor de aerobus. Dat kan net buiten het vliegveld, bij een automaat of bij een mannetje. Dat loopt allemaal heel soepeltjes. Voor €4,00 pp ben je in het centrum (een taxi kost al gauw €20,00). Er wordt gevraagd waar je moet zijn en de buschauffeur roept de haltes netjes om. Supergoed geregeld.

Wij moeten uitstappen bij halte 13, op Dos Restauradores, 150 meter vanaf ons pension "Inn-Chiado Restauradores Prime Suites". Om daar binnen te komen moet je eerst door een souvenir-winkel lopen. Achterin is een deur naar een trap, deze ga je 1 verdieping omhoog en dan ben je er.

Gelukkig zit er iemand op ons te wachten want inmiddels is het 20.45 uur portugese tijd, een kwartier te laat dus. We checken in en worden naar onze "deluxe tweepersoonskamer" gebracht.

De kamer is schoon maar als dit een deluxe kamer is dan ben ik benieuwd hoe een gewone kamer er uit ziet. Zoals gezegd..... het is schoon, maar piepklein. Ongeveer 50 cm. om langs het bed te lopen, dat is het. In eerste instantie een beetje een teleurstelling. Er is helemaal niks mis mee maar ik had een iets andere verwachting bij "deluxe".

Daar staat tegenover dat het niet duur is. En ja, we willen best graag voor een dubbeltje op de eerste rang, haha😂😉. Valt best mee hoor, na de eerste 2 minuten is de teleurstelling al over. Wat moet je met ruimte, we hoeven hier alleen maar te slapen.

Inmiddels hebben we best trek en gaan we erop uit om een restaurant te zoeken. Er zijn er een aantal in de buurt. We kiezen voor een Indiaas restaurant nét om de hoek. Gezellig tentje, lekker eten en dichtbij het pension.

Op tripadvisor had ik veel positieve reacties gelezen over ons pension. Eén daarvan was dat je de herrie van de drukke straat niet hoort in de kamers. Echter dreunt er ergens een zware bas die luid en duidelijk in onze kamer klinkt. Zelfs met mijn oordoppen in hoor ik het. Beetje jammer maar we overleven het wel. Welterusten.

1. Christel:
    13 april 2019
    Veel plezier Betty en Will!
  2. Wil Blom:
    13 april 2019
    Fijne dagen!! Echt leuk zo'n verjaardagscadeautje, geniet er allebei van!
  3. Else Smit:
    13 april 2019
    Veel plezier Betty en Will.