Het mysterie van de verdwenen douchekop

21 november 2018 - El Chalten, Argentinië

Onze laatste dag in El Chaltén. Als Will uit de douche komt zeg ik: wat een lekkere douche hebben we hier... Nu niet meer... huh, hoezo? Ik kom er net onder vandaan. Nou, toen ik de douche aanzette sprong de douchekop eraf en ik kan hem niet meer vinden... hoe kan dat nou. Zal ik even helpen zoeken? Maar wat we ook doen en waar we ook zoeken, dat ding is nergens meer te vinden. Een mysterie dat nooit opgelost zal worden.

We checken uit, slaan onze bagage op en gaan een easy trail doen naar een waterval 3 km verderop en uiteraard ook weer terug. Dit is echt een gemakkelijke wandeling. De waterval is mooi en ondanks dat het hier erg druk is, is het zeker de moeite waard.

El Chaltén is een echte aanrader als je van wandelen in de bergen houdt. Er zijn vele trails, moeilijke en uitdagende, maar ook gemakkelijke. Er is dus voor elk wat wils. Wel een beetje jammer dat hier heel vaak een stevige, koude wind waait.

We eten nog 1 keer een superlekkere steak bij Rancho Grande en dan gaan we op weg naar de bus. Inmiddels is het beginnen te regenen en een beetje nat geworden komen we bij het busstation aan. De bus naar El Calafate vertrekt om 18.00 uur.

Om 10 uur checken we weer in bij Hostel del Glaciar Pioneros. Hebben jullie gereserveerd?...Ja zeker en ook al betaald... Ik kan jullie niet vinden... oh wacht eens..  jullie zijn een dag te laat, jullie zouden gisteren komen en gaan morgen weer weg... Eh, nee, wij blijven 2 nachten... Dat staat niet in mijn computer... Jammer voor je joh... Ik haal mijn uitgeprinte versie er bij, wat ben ik blij dat ik die bij me heb... Hmm...si...hoe kan dat? Maar komt goed hoor. Ze maken een kamer voor ons in orde.