Van Namo Buddha naar Panauti.

20 december 2019 - Kathmandu, Nepal

Nu Will er is spelen we toeristje. Temba zei dat ik best een paar dagen vrij mag nemen. Haha, heel lief maar officieel was ik tot zondag 15 december vrijwilligster. Ik begrijp het wel hoor, ik ben alsnog elke dag in het tehuis geweest. Maar vandaag doen we het anders, vandaag even geen tehuis. Will en ik nemen een taxi om ons in ruim 2 uur naar Namo Buddha Monestry te laten brengen. Na het klooster bekeken te hebben en alle trappen beklommen te hebben gaan we op pad naar Panauti. Het is een hele mooie 3 uur durende wandeling door de velden en omgeven door fantastische witbesneeuwde bergen. Zo ontzettend mooi, we genieten volop.

Vanaf Panauti nemen we de local bus. Er is geen andere mogelijkheid en het is een leuke ervaring. Het is wel even een dingetje om uit te vinden welke bus we moeten hebben maar we stappen er in een. Volgens de conducteur gaat deze bus naar Kathmandu. Wij zijn zo blij met onze zitplaatsen, moet er niet aan denken om zo lang in die hobbelende bus te moeten staan. De bus wordt enorm vol gepropt, mijn schoot wordt volgebouwd met allerlei tassen en Will krijgt een klein meiske op schoot geworpen. We zitten tweeenhalf uur in de bus (kosten €0,50) en het is ons geheel onduidelijk waar we er uit moeten. Het enige dat we horen als we iets vragen is yes, deze bus gaat naar Kathmandu. We hebben zelf het idee dat we Kathmandu weer uit rijden. Shoot, wat te doen. Ik zie een taxi langs de weg staan, we stappen uit en rollen de taxi in. Die brengt ons in een half uur weer bij Tinchulli Chowk. Eindelijk weer op bekend terrein. We eten een hapje alvorens weer naar huis te lopen. Het was een hele leuke dag.