Nepal 2023: Alweer een aardbeving.

23 november 2023 - Kathmandu, Nepal

Vannacht was er weer een aardbeving. Het was niet zo'n heftige, 3.8 met epicentrum 30 km hier vandaan. Het schudde genoeg om wakker van te worden. Dit is al de 3e sinds ik hier ben.

Ik realiseerde me dat ik mijn tas niet meer klaar had staan omdat ik die mee had genomen naar Khibang. Dus vannacht tasje weer ingepakt met mijn geld, paspoort, pasjes, sokken, zaklamp en warme fleecevest. Pyama aan gedaan en toen weer gaan slapen. Mochten we moeten vluchten kan ik die tas zo meegrissen. Beter mee verlegen dan om verlegen.

Het is een drukke dag. Om 8 uur naar het tehuis, om 10 uur met Binu terug naar het guesthouse. Notulen van de laatste vergadering uitwerken. Met Lies, Gerda en Binu kerstcadeautjes gaan kopen, terug naar het tehuis voor een meeting met de (meeste) kinderen die het huis uit zijn.

Het was een goede meeting, ieder van de kids vertelde waar ze nu woonden, wat ze deden en welke moeilijkheden ze tegenaan liepen toen ze het huis uit gingen. Stuk voor stuk vonden ze dat heel erg moeilijk. Of ze nu bij hun ouders woonden of op zichzelf. Het was voor ons goed om te horen en hopen er van te leren wat we kunnen verbeteren in het proces van het huis verlaten.

Daarna allerlei puzzels gedaan met de kinderen. En dobble gespeeld met de kids. Dat vinden ze zo leuk. Iedereen ging geheel uit zijn stekker, hilariteit alom. Ik ben er gewoon schor van geworden.

De dag als altijd afgesloten met een bezoekje van Saroj. Konden we even napraten over de meeting. Diner in het guesthouse en daarna een potje keezen met een glaasje khukri-cola.

1. Wil B.:
    23 november 2023
    Alweer een aardbeving Betty. Goed dat je er op voorbereid bent nu, maar hopelijk gebeurt het niet nog een keer.
    Bijzonder en mooi dat jullie ook gesprekken hebben met de kinderen die het huis uit zijn. En dat wederzijdse vertrouwen!!! Super.
    Drukke dag, maar volgens mij heeft het je ook veel voldoening gegeven.