Nepal 2023: Bhaktapur

14 oktober 2023 - Bhaktapur, Nepal

We ontmoeten een vader en zoon die de upper mustang trekking gaan doen. Zij verblijven in the valley guesthouse en zitten bij ons aan tafel te ontbijten. Zij zijn erg geïnteresseerd in het kindertehuis dus ik nodig ze uit om te komen kijken. Dat nemen ze met beide handen aan. Ze zijn erg onder de indruk en blij dat ze mochten rondkijken.

Vandaag gaan we armbandjes maken. Dat blijft een succesnummer, de kinderen vinden dat heerlijk. Dit gaan we nog wel een paar keer doen, ik heb nog verschillende kralen bij me.

Verder zijn de kids dit jaar erg in voor de spelletjes. Ik had voor Sombahadur een mikado spel meegenomen en voor Bikram UNO. Dat wordt volop gespeeld. Jesper heeft Jenga en rummicub bij zich, vinden ze ook heel leuk. Veel spelletjes doen dus. Vind ik zelf ook leuk.

Om half 1 komen Aayushma en Saroj naar het tehuis. Jesper en ik hebben een middag vrij genomen (slechts een halve dag van de 2 vrije dagen die we hebben per week). We gaan naar Bhaktapur, één van de drie koningssteden. Voor mij niet nieuw, voor Jesper wel. Het is vooral een gezellige middag.

We gaan eten bij Cafe Caravan bij de stupa. Dit werd mij aangeraden maar ik was er nog niet geweest. Het eten was oke maar niet bijzonder. Het uitzicht op de verlichte stupa was geweldig. Het is niet een tentje waar ik nog een keer heen wil om te eten. De koffie is er wel supergoed, dus daar ga ik wél voor terug.

Helaas speelt mijn voet weer erg op. Hij is wat dik en erg pijnlijk. Ik heb afgelopen dagen geprobeerd dit te negeren maar ik merk nu dat dit niet de manier is. Ik verhoog mijn medicatie, leg mijn been omhoog en hoop dat het morgen beter zal gaan.

1. Wil B.:
    14 oktober 2023
    Fijn dat jij en Jesper de kinderen zo blij maken met armbandjes maken en spelletjes doen!
    En zo worden jullie ook blij. Jesper lijkt een fijn maatje voor je.
    Wel heel erg jammer dat je voet zo opspeelt. Sterkte daarmee !!!
  2. Josien:
    14 oktober 2023
    Leuk dat je nu zelf mensen op sleeptouw kan nemen en alles kan laten zien. Jij bent al ingeburgerd 😎
  3. Wilma:
    15 oktober 2023
    Je merkt aan je herhaal dat het jouw 'thuis' is twee maanden per jaar.