Nepal 2023: Ontmoeting met Elisabeth

15 oktober 2023 - Kathmandu, Nepal

Vandaag staat in het teken van spelletjes. We spelen rummikub, jenga en de kinderen lossen een woordzoeker op die ik gemaakt heb.

Vandaag staat ook in het teken van gesprekken. Met Amar die geen engels spreekt maar stiekem meer weet dan hij zelf beseft. Hij is zo bescheiden en verlegen dat hij gewoon niet durft. Maar wel met mij. Ik zeg hem dat hij meer moet oefenen met gewoon praten. Gelukkig komen er na Jesper tot eind januari nog vrijwilligers.

Daar ga ik echt niet mee praten hoor didi. Ik zeg namasté en goodmorning en verder niets.
Maar hoezo dan, je praat nu toch ook met mij?
Ja maar jou ken ik didi, tegen jou praten vind ik niet eng.
Dan moeten we de komende weken maar veel met elkaar praten Amar. Misschien vind je het wat minder eng als je goed geoefend hebt.
We zullen zien didi.

Ook met Nandasingh, Binu en Binita heb ik fijne gesprekken. Over hoe ze hun toekomst zien. Is dat realistisch, wat kan, wat kan niet enz. Ik hou hiervan.

Vanavond ontmoet ik Elisabeth in Cafe Malaya, een vrij nieuw restaurant. Leuke lokatie in een tuin en prima eten voor een redelijke prijs. Ik heb Jesper ook mee gevraagd maar vraag me af of hij het leuk vind. Elisabeth is als een oude vriendin, het is zo leuk om haar weer te ontmoeten en we hebben heel veel te bepraten.

Het is een heel gezellige avond. Nadat we afscheid hebben genomen van Elisabeth vraag ik Jesper of hij geen spijt heeft dat hij is meegegaan. Dat is niet het geval, hij vond het wel interessant. Hij hoort nu ook dingen over de nepalese cultuur waar je normaal gesproken niet zo gemakkelijk achter komt. Ook hij had een gezellige avond.

1. Wil B.:
    16 oktober 2023
    Betty wat heb je nu al ongelooflijk veel betekent voor velen. En je bent er nog maar een week. En hierdoor krijg je natuurlijk ook heel veel terug van hen. Echt heel fijn voor jou en zeker ook voor de kinderen, de pubers en de volwassenen!!!