Nepal 2023: Weer een dagje jeep hobbelen.

19 november 2023 - Pokhara, Nepal

Knibbel knabbel knuistje, wie knabbelt er aan mijn huisje..... o je, het is een muisje. Vannacht hoorde ik de muizenpootjes gaan elke keer als ik wakker was. En nu is het 6 uur, de hanen kraaien weer, de mensen rochelen weer. Nog even lezen en dan opstaan.

Ontbijten (gebakken aardappelen met ui en tomaar, gebakken ei en chiapati) en dan afscheid nemen van Gaura, Anita, haar man Deepak en haar zoontje Probesh, Bikram, Resam, opa en oma. Dank voor jullie gastvrijheid en goede zorgen, het was hartverwarmend. Het ga jullie goed.

Om 10 uur vertrekken we met de jeep van hier. Mooi plekje, een mooi avontuur. Toch is dit lang genoeg, de plank waarop ik slaap en het zitten op de grond vind mijn lijf niet heel erg leuk. Vanavond weer naar een normaal toilet kunnen en weer stromend water hebben lijkt me ook best fijn. Maar wat ben ik blij dat ik dit mee heb mogen maken. Een kijkje in de keuken van het primitieve leven dat de nepalezen in de villages leven. Heel bijzonder.

Het is weer een 6 uur durende hobbelende weg terug naar Pokhara. En weer ben ik onder de indruk van de schoonheid van Nepal, wat een prachtig land is dit.

Enigszins gebroken komen we aan in Placid Valley Lodge. Ik heb nu mijn eigen kamer, Gerda kon niet zo goed tegen mijn gesnurk. En dus heeft ze tegen Robin de hoteleigenaar gezegd dat ik niet meer met hen op een kamer wil. Zal mij een worst zijn, ik vind een eigen kamer wel fijn.

We gaan eten in restaurant CRAVE waarvan we eerst dachten dat het de bizarre naam GRAVE had. Het eten is er verrukkelijk. En weer liggen we vóór 8 uur op bed.

1. Wil B.:
    19 november 2023
    Mooi dat het goed was, dat je dankbaar bent en ook blij weer in een bed te slapen !!