Nepal 2023: Alles draait om momo's.

22 oktober 2023 - Kathmandu, Nepal

Ik ben om 7 uur beneden en ontbijt samen met Hans. Als we zitten te eten begint ineens alles te schudden. Een aardbeving, ik heb het al eerder meegemaakt maar het blijft een rare gewaarwording. Als ik het op het internet opzoek blijkt het een beving van 5,2 op Richter en vlakbij Kathmandu.

Hans vertrekt om 8 uur op trekking. Veel plezier Hans. Ik krijg een appje van Jesper, hij zit in de bus op de weg terug en hoorde van de beving. Alles goed daar? Ja hoor, goede reis terug en tot later.

Met de kids kleuren we wat en daarna maken we armbandjes. Er zijn maar weinig kinders aanwezig, een stuk of 5. Daarna help ik Ramesj met de aardappels schillen.

Rond lunchtijd roepen Mira en Nandasingh me de keuken in. We eten vandaag t-momo's didi. Wat is dat? Het blijken grote gestoomde momo's zonder vulling te zijn. Ik help deeg kneden, uitrollen, met olie insmeren en oprollen. Dan wordt de rol in stukken gesneden en gevouwen. Mira leert me hoe ik een momo moet vouwen. Het is eigenlijk een beetje smakeloze deeghap maar het wordt gegeten met een ietwat spicy bruine bonenprutje en een gefrituurd ei. Alles met elkaar best een smakelijk hapje.

Jesper is weer terug, enthousiast over zijn trekking. Zullen we vanavond samen gaan eten, ik heb zin in pizza zegt hij. Prima, dan gaan we naar Fusion.

Eerst komen Saroj en Arjun nog langs. Hoe leuk ik het ook vind om Arjun te zien heb ik weer geen gelegenheid om de diepte in te gaan met een gesprek. Daardoor loopt het gesprek wat stroefjes, even geen zin in koetjes en kalfjes.

Om 7 uur zeg ik dat ik met Jesper ga eten en stappen de jongens weer op. Vanwege het komende dashain zijn veel winkeltjes en restaurants gesloten en is het heel rustig op straat. Helaas is ook Fusion dicht. Dan maar naar de Griek zonder grieks eten. Die hebben de lekkerste fried pork momo's die ik ooit gegeten heb. Wel een momo-dag vandaag.

1. Sonja:
    22 oktober 2023
    Je maakt wat mee daar , zo leuk om telezen
    Wil goed aangekomen in kenia?
  2. Betty:
    23 oktober 2023
    Ja, die is goed aangekomen.
  3. Wil B.:
    22 oktober 2023
    Ook al is het een lichte....een aardbeving lijkt me toch schrikken.