Nepal 2023: Goede reis Lies en Gerda.

30 november 2023 - Kathmandu, Nepal

Om 9 uur zwaaien we Lies en Gerda uit. Nu zijn ze echt onderweg. Ook voor Robert en Jan staan we te zwaaien, zij gaan op trekking. Nu blijven alleen Hans, Marcelin, Pam en ik over in het guesthouse. Lekker rustig.

Met Binu en Pam pak ik de laatste kerstcadeautjes in. Kan ik ook afvinken. Lies wilde graag zien welke kleding haar kleindochters hadden meegegeven maar is daar niet meer aan toe gekomen. Dus spreiden we de kleding uit op de grond voor een foto. Afgevinkt.

Met Pam ga ik lunchen bij Utpala. Leuke tuin, lekker eten, vegetarisch en biologisch. Geen nepalees te zien en aardig aan de prijs (€3,50). Waar hebben we het over, maar toch. Ik zit liever in een echt sfeerloos nepalees restaurant waar weinig blanken zitten. Maar.... echt lekker gegeten.

Vanmiddag neem ik speelmais mee naar het tehuis. Dat vinden de kinderen heel leuk. Waar is de lijm didi? Je hebt alleen water nodig kind. Ik heb wat voorbeelden mee en enthousiast gaan ze aan de slag. Vooral Bhumika is erg creatief en daarmee inspirerend voor de andere kinderen. Er worden leeuwen, apen, bomen, bloemen en noem maar op. Wat een lol hebben ze hiermee.

Saroj en Sujan-Sam komen langs en daarna ga ik met Pam bij een restaurant eten waar ik in 2019 heel vaak ging eten. Ze zijn er nog en ik herken de gerechten. Ik hou helemaal niet van tofu maar hier is die zo lekker. Pam besteld aubergine, ook al zo lekker, en we delen samen. Pas om 9 uur komen we terug en duiken regelrecht ons bed in. Shuva ratri.