Nepal 2023: Verjaardag.

30 november 2023 - Kathmandu, Nepal

Door Hans, Marcelin, Gerda, Pam, Robert en Jan wordt er uit volle borst HAPPY BIRTHDAY voor me gezongen als ik de trap af kom voor het ontbijt. Er zijn vlaggetjes opgehangen en er staat een cadeautje op "mijn" stoel van Lies en Gerda. Ze nemen me een keer mee uit lunchen. Doma, Doma, Kami en David feliciteren me ook.

In het tehuis komen de kinders en de staff op me af gerend. HAPPY BIRTHDAY didi. Het is een geknuffel van jewelste. Sommigen hebben van hun zakgeld een cadeautje voor me gekocht. Ach liefjes, dat hoeft toch helemaal niet.

Van Nikesh krijg ik een boeddha in een kistje, van Amigo plastic bloemen in een kistje, van Probesh een kleiner bloemetje in een kistje en een ketting met een scheermes en een letter B en van Som een boeddha. Vreselijk kitsch allemaal maar ik moet het mee terug nemen naar huis. Joseph vraagt wat ik wil hebben. Schatje, ik hoef helemaal niks, ik word al heel gelukkig dat je me feliciteerd en me een knuffel geeft. Het wordt niet helemaal gewaardeerd maar het voelt voor mij niet zo goed dat de kinderen hun zakgeld voor mij uitgeven.

In het guesthouse eet ik taart met de staff, Lies en Gerda en de andere gasten. Will belt me tussen de middag wat ik erg leuk vind.

Vanmiddag zijn de kinderen allemaal thuis. We nemen afscheid van Lies en Gerda die morgen naar huis gaan. Ramesh sleurt me mee de keuken in. Kijk eens wat een feestmaal didi. Het is geweldig Ramesh maar zo veel.

Didi, zegt Amar, onces again happy birthday. Hij geeft weer een knuffel. Zo lachen, dit is niks voor Amar, hij is niet zo'n knuffelaar. Haha, ik eigenlijk ook niet, maar hier in Nepal doe ik niet anders.

Ik krijg nog meer cadeautjes. Pratik en John hebben een mok voor me, Anjali en Jamuna zo'n kitscherig bloemetje, Chhechi een mooie ketting en oorbellen. Kinders, het is te gek.

Kom mee, zegt Gerda. Ze pakt mijn hand en trekt me mee de trap op.
Wat moet ik boven Ger?
Kom nou maar, je moet naar het dak.
Eenmaal boven moet ik naar beneden kijken. Op het plein staan de kinderen en de staff in de vorm 66 en zingen HAPPY BIRTHDAY. Dit is zo hartverwarmend, daar krijg ik wel een traantje van in mijn ogen. Wie rekent daar nu op, zeker als je denkt dat je een afscheidsfeestje van iemand anders gaat vieren.

Weer beneden krijg ik een feestmuts op, komt er weer een taart, knallen confettikannonnen en spuit de spuitbus kunstsneeuw. Wat een feest zeg. De taart wordt in 40 kleine stukjes gesneden, iedereen een hapje.

En dan wordt het diner opgediend. Wat een feestmaal. Rijst, bonen-dal, salade, pickle, kip en kroepoek. Het smaakt allemaal verrukkelijk. Ramesh en Santosh komen vragen of het lekker is. Jullie hebben heerlijk gekookt heren, een 5 sterren maaltijd.

Daarna wordt er gedanst voor het afscheid van Lies en Gerda. De meisjes hebben hun mooie dansjurken aan en het is levendig en gezellig. Lies doet nog een afscheidswoordje en dan is het toch echt tijd om te gaan.

In het guesthouse drinken we nog een biertje om alles even te laten bezinken. We praten deze bijzondere dag nog eens door met elkaar. Wat een feestdag, geweldig.

Eenmaal op bed word ik ook nog gebeld door Niels, Tjitske en Hanne. Zo ontzettend leuk. Een betere verjaardag kan een mens niet krijgen.

1. Wil B.:
    30 november 2023
    Wat fantastisch allemaal Betty!!! En ontzettend fijn dat ze op deze manier ALLEMAAL hun waardering hebben laten blijken. Zo verdiend!!!
  2. Cora Janmaat:
    30 november 2023
    Wat een speciale dankbare dag voor je Betty, allemaal lof over
    en voor jou, een liefdevolle tijd voor je kinderen in het tehuis,zolang jij er bent !
  3. Else Smit:
    30 november 2023
    Zo mooi Vetty. Liefde straalt er vanaf. Wat zijn ze allemaal blij met jou.
  4. Karianne:
    Nog van harte gefeliciteerd! 🍰
  5. Elsbeth:
    1 december 2023
    Wat een prachtige verjaardag, een echt feest.