Nepal 2023: Imon gaat uit huis.

31 oktober 2023 - Kathmandu, Nepal

Ik was wat laat om naar het tehuis te gaan dus ik besloot om eerst de notulen van de afgelopen vergadering met Lies, Gerda, Temba en Dev uit te werken. Heb ik lekker in het zonnetje in de tuin gedaan.

Om half 11 naar het tehuis gegaan, daar wat organisatorische dingetjes gedaan en toen 2 taxi's voor laten rijden. Met Binita, Sushilla, Lies, Gerda en Binu naar Boudhha om kleding en schoenen voor de trekking voor beide dames aan te schaffen. Leuk he Gerda, twee nepalese dochters die beiden mee mogen met de trekking.

Daarna een lekker noedelsoepje vol verse groenten naar binnen gewerkt. Heerlijk. En toen weer snel naar het tehuis waar Marijke en haar moeder om half 4 zullen komen om wat speelspul voor de kids te brengen.

Didi, zegt Dev, Imon is hier met zijn moeder en hij gaat vanaf nu bij haar wonen. Zijn vader is oud en ziek en heeft dus hulp nodig. Ik vraag Imon of hij wel in the village wil gaan wonen en hij zegt ja. Dan is het ook goed.

Vandaag hoor ik dat Fullmaya (het meisje dat vorig jaar perse het huis uit wilde om bij de familie van haar vriend te gaan wonen) zwanger is. Heeft nog lang geduurd denk ik dan. Maar is wel balen, ze is pas 16 jaar. Maar wat kan je er aan doen. Loslaten!!!

1. Josien:
    1 november 2023
    Wat een andere wereld dan hier. Zo jong en al voor je ouders zorgen of zo jong zwanger zijn terwijl hier de pubers, over het algemeen, zulke keuzes nog niet hoeven te maken. Hoewel je het graag anders zou zien is het idd... loslaten 😒