Nepal 2023: Trekking voor onze kids.

30 oktober 2023 - Kathmandu, Nepal

Het wordt druk in het guesthouse. De 12 andere studenten van MyQuest komen aan, ook een groep heren die met MyQuest op mannentrekking gaan, Frans met een groep van Snowleopard en nog verschillende anderen. Een deel van hen wordt in een ander hotel ondergebracht omdat the Valleyguest House vol zit.

Lisa, Iris en Mark gaan nogmaals mee naar Tiom Laura Marinka Home. Nu zijn de kinderen thuis en is het veel levendiger in het tehuis. Ook neem ik ze mee naar school, dat blijft interessant om te zien. Ze hebben wat spelletjes bij zich voor de kinders. Hartstikke leuk. Dank je wel.

Met Lies en Gerda ga ik naar Thamel. We gaan inkopen doen voor de kerstmarkten in Nederland. Bij Amrita bestellen we grote sloffen, vilten onderzetters, kerstballen en nog wat snuisterijen. Onze taxichauffeur Njazar staat ons alweer op te wachten. Met 2 grote vuilniszakken vol gaan we weer terug.

Er mogen 4 van onze jongeren mee op de trekking van MyQuest. Deze trekking is een intensief begeleide meerdaagse wandeltocht met Nederlandse en Nepalese jongeren, bedoeld om de jongeren te stimuleren om vanuit hun hart keuzes te maken en hun leven te leiden. Dit zou een mooie kans kunnen zijn voor onze jongeren.

Gerda en ik gaan naar het tehuis om Temba hierover te spreken. Hij heeft Sushilla, Binita, Saroj en Bikash gevraagd en bereid gevonden om mee te gaan. Zelf gaat hij ook mee als begeleider. Saroj is opgewonden en blij dat hij mee mag. Ook Binita staat te trappelen. De andere twee heb ik nog niet gesproken.

Saroj komt langs met Dev. We zitten een poosje gezellig te kletsen.

Saroj zegt: dank je wel mom dat ik mee mag op trekking. Ik ben echt heel blij. Maar wat kost dat want ik heb geen geld. Daar hoef je je geen zorgen over te maken, het kost jou niks. Maar het is niet alleen maar voor fun, je krijgt ook coaching en er is interactie met de nederlandse jongeren. Het is voor je persoonlijke ontwikkeling, dat je wat sterker in het leven komt te staan.

Ik geloof niet dat hij helemaal begrijpt wat dat inhoudt maar daar is de coach van het programma voor om dat onze kinderen duidelijk te maken. Ik heb deze coach (Suraj) vanmiddag ontmoet en met hem gesproken. Hij lijkt me wel een kundige gast.

Jesper is vanmorgen vertrokken naar Chitwan. Dus die is er een aantal dagen niet. Lies, Gerda en ik gaan eten bij Himalayan Takali Kitchen, een restaurantje waar weinig toeristen en veel nepalezen eten. Het is één van mijn favoriete restaurantjes. Ik eet chicken sisler wat vanaf nu mijn favoriete prakkie is in dit restaurant. Zoooo lekker.

1. Josien:
    31 oktober 2023
    Wat een mooi initiatief zeg, voor de jongeren. Hopelijk hebben ze er veel aan.
  2. Wil B.:
    1 november 2023
    Wat fijn voor de jongeren om dit te gaan doen!!!