Nepal 2023: Weer Jeevan Tara Academy bekijken.

6 december 2023 - Kathmandu, Nepal

Wilco, Akea, Pien, Jan en Robert gaan mee naar het tehuis. Ik laat het ze zien en aansluitend neem ik ze mee naar de school. Aangezien hij vorige keer vroeg wanneer ik weer weg ga vraag ik de principal of het mag. Ja hoor, zegt hij, ga je gang.

Na de openingsceremonie worden we zelfs uitgenodigd om thee te drinken in zijn kantoor en krijgen we een kata om ons welkom te heten. We praten wat en het duurt wel lang voordat we thee krijgen. Robert vraagt de principal of we ergens op wachten of dat we weg kunnen. Het wordt geen thee dus we kunnen gaan.

We drinken thee in het tehuis en dan gaat ieder weer zijns weg. Ik blijf nog een poosje, heb nog wat te regelen. Ik vraag Temba of het al lang geleden is dat er een aardbevings-oefening gehouden is met de kinders. Dat hebben we na de aardbeving in 2015 nooit meer gedaan didi.

Nou... dan lijkt het mij zinvol om dat snel eens een keertje te doen. Zullen we dat dan zaterdag doen didi, want alleen op zaterdag zijn alle kinderen thuis. Ja dat is goed. Dev gaat contact opnemen met de gemeente want die hebben daar een programma voor.

Na de dal bhat lunch loop ik een rondje stupa. Om 3 uur ben ik terug in het tehuis. Vandaag mini kleurboekjes en vetkrijtjes. De kids kleuren toch liever met kleurtjes. Ook goed.

Ik heb nieuwe foto's van alle kinders gemaakt en zet ze op de computer. Nu kan Dev de vrijwilligers die komen een fotoboekje met recente foto's mee kan geven.

Ik ga met Robert en Jan eten bij Fusion. Jan houd niet zo van nepalees eten en dit is een italiaans restaurant, pizza's, pasta's en burgers. Nu ik hier toch ben kies ik voor chicken carbonara pasta. Beslist geen verkeerde keus, heel erg lekker. We hebben een gezellige avond.