Nepal 2023: Nieuwe fietsen.

7 november 2023 - Kathmandu, Nepal

Als ik wakker word om naar de wc te gaan zie ik een mega grote kakkerlak in mijn badkamer. Gadsie. Ik sta nog te bedenken hoe ik dat beest weg krijg als hij mijn kamer in loopt. Snel mijn schoen aan en dood trappen. Sorry voor de gevoelige zielen die dit lezen maar dan had ie niet mijn kamer in moeten komen.

Vandaag naar de fietsenmaker, alle oude fietsen ingeleverd. Er waren er nog 2 te repareren, de rest voor de onderdelen aan de fietsenmaker verkocht én 1 nieuwe fiets erbij gekocht. Dat is een schenking van Lies en Gerda voor de kinderen.

En blij dat ze ermee zijn. De meesten konden wel fietsen, sommigen zijn het verleerd, ze helpen elkaar allemaal, zo schattig om te zien.

Als een kind ernstig ziek is moeten de social workers met dat kind op hun rug naar het ziekenhuis lopen. Een ambulance bellen kan hier niet. Een taxi bellen kan wel maar is erg duur en 's nachts is vaak ook geen taxi te krijgen. Dus zitten we te springen om een scooter, dan kunnen ze het betreffende kind gemakkelijker, goedkoper én sneller in het ziekenhuis krijgen. Dat kan in sommige gevallen levens redden. Maar eens kijken of we sponsors kunnen vinden voor een scooter.

Marcelin is vandaag aangekomen. Het is fijn haar weer te zien. Ook al is het er nog niet van gekomen haar te spreken.

Ik ben moe vandaag, ik wil vroeg naar bed. We keezen 1 spelletje en om 8 uur ga ik plat. Ik hoop me morgen weer fit te voelen.