Nepal 2023: Knutselen met crepepapier.

20 oktober 2023 - Kathmandu, Nepal

Mark en Regina gaan vandaag op trekking en moeten om 7 uur ontbijten. Ik was toch al wakker dus ik schuif nog even gezellig bij hen aan. Zo ook Hans. Om 8 uur staat de jeep klaar en zwaaien we hen uit.

Onderweg naar het tehuis stopt er een scooter naast me.
Namaste didi.
Namaste Nazer, nice to see you. How are you?
I'm fine didi. And what about you?
I'm also fine.
I have a delivery didi. Bye.
Een willekeurig gesprekje met een nepalees. Nazer is als kind in het vuur gekropen en zijn gezicht zit vol littekens van de brandwonden. Hij is ook een arm kwijtgeraakt daardoor en om die reden is hij opgegroeid in een kindertehuis voor gehandicapten in Bhaktapur. Nu is hij getrouwd, heeft een winkeltje en een bezorgdienst.

Nog geen 5 minuten later loop ik Goma (moeder van Aayushma) tegen het lijf.
Namaste didi.
Namaste Goma. So nice to see you. Tapaailaai kasto chha? (How are you?)
Thiek chha (I'm fine) didi. How are you?
I'm also fine.
I go shopping in Boudhha for dashein didi. Bye.

In het tehuis gaan we knutselen met halve kartonnen bordjes en crepepapier. Ik heb een voorbeeld-ideetje gemaakt en zeg de kids dat ze het niet na hoeven te maken maar dat ze hun fantasie moeten gebruiken. En we krijgen leuke resultaten. Zie de foto's.

Ik app naar Will om hem een goede reis te wensen. Hij gaat op bouwreis naar Kenia vandaag.

Ik eet samen met Hans en hij wil op "mijn" plek gaan zitten. Daar steekt Suraj een stokje voor. No dai, you sit on that chair. Betty didi has to sit on this chair. Haha, wij komen niet meer bij, foei Hans, hoe durf je zomaar op mijn stoel te gaan zitten.

1. Wil B.:
    21 oktober 2023
    Lees ik het goed dat je toch al een aardig woordje Nepalees spreekt Betty? Knap hoor!!!
    En van de vrolijke foto's kun je niet anders dan blij worden. Ik wel!!!
    En ik vind het steeds ontzettend leuk om te lezen hoe het met je gast en wat je doet!!