Nepal 2023: Mijn laatste koude douche dit jaar.

9 december 2023 - Kathmandu, Nepal

De zon schijnt vandaag. Wat fijn na een koude sombere dag gisteren. Misschien kan ik vanmiddag warm douchen.

Ik ga naar het tehuis, speel nog even met de kids voor schooltijd. De kleintjes hebben schoolpicknick (schoolreisje) en zijn bijzonder opgewonden. Heel veel plezier kids.

Ik ga met Dev foto's bestellen bij een heel klein fotozaakje wat ik nooit gevonden zou hebben. Vanavond kunnen ze opgehaald worden. Dev zegt dat hij dat gaat doen en dat ik ze morgen van hem krijg.

Ik blijf nog wat dingetjes opruimen en uitzoeken, lekker kletsen met de staff, Ramesh en Santosh maken thukpa voor me. Ik denk altijd dat ik dat niet zo lekker vind maar moet mijn mening herzien. Het is wél lekker.

Ik ga naar huis en hoop zo op een warme douche. Jammer maar helaas, het water is nog niet eens lauw maar echt steenkoud. Dit is mijn laatste douche hier, ik begin er niet meer aan. Ik neem wel een lekker warm bad als ik weer thuis ben.

Vanmiddag kleuren sommige kinderen, anderen maken een woordpuzzel. Nandasingh is niet bij me weg te slaan, ook Sunil praat veel met me. Kabya komt wel 10 keer vragen: tomorrow your last day didi? Eigenlijk staat vanmiddag al helemaal in het teken van mijn afscheid.

Saroj komt alleen vandaag, kunnen we nog wat van zijn problemen bespreken. Maar niet oplossen helaas. Zo moeilijk om hem achter te laten, ik maak me zorgen om hem. Ik spreek af dat we elkaar veel gaan videobellen als ik weer thuis ben.

Pam is terug van haar trekking, ze heeft het geweldig gehad. We eten met 8 mensen chowmein in het guesthouse. Het is lekker en gezellig. Het is zo leuk om de vaak bijzondere verhalen van andere reizigers te horen. Iedereen heeft weer andere en verrassende dingen te vertellen. Daar kan ik echt van genieten.

1. Maartje Spruit:
    9 december 2023
    Hoi Betty ,weer genoten van je verhalen en foto,s. Zit er weer op ,en omgevlogen !!😉 Goeie terug reis /vlucht en behouden thuiskomst!!😘
  2. Karianne:
    10 december 2023
    Wat een belevenissen weer en wat mooi dat je ons hebt kunnen laten meegenieten hiervan. Daar horen ook de ontroerende momenten bij. Wat een liefde . Goede reis naar huis ☺️
  3. Els:
    10 december 2023
    Hoi Bettie, wat gaat de tijd toch snel!! Heb genoten van al je verhalen, bedankt daarvoor!!waneer ga je vliegen?? Ik wens je iig een hele goede reis terug en we zien je zaterdag!!🥰🥰