Nepal 2023: Toch niet bij Saroj eten.

7 december 2023 - Kathmandu, Nepal

Om 9 uur zwaai ik Robert en Jan uit. Goede reis terug naar huis mannen. Ik besluit nog even vlug naar het tehuis te gaan, nog even de kinderen zien voordat ze naar school gaan.

Ik help Ramesh met bonen haren, praat met Binu over de kinderen, klets nog even met Sudip en warm zijn handen die ijskoud zijn. Aangezien ik bijna altijd warme handen heb komen veel kinderen uit school even hun handen aan de mijne warmen. Het is hier nu zo'n beetje 8° binnen (buiten is het iets warmer) en als je dan een paar uur moet schrijven in de klas snap je dat de handjes ijskoud worden.

Thuis ga ik beginnen met mijn koffers inpakken. Wat blijft hier, wat gaat mee naar huis. Is even puzzelen maar is grotendeels gelukt. Zaterdag wil ik mijn handen vrij hebben voor de kinderen en het afscheid nemen.

De bloemen op het hek van het tehuis bloeien nu volop. Zo mooi. Er zijn nu ook bloemen geplant in de nieuwe plantenbak, 1 struikje en 1 klimplant die het nog kale stuk van het hek naar de buren moet gaan bedekken.

Vandaag neem ik een hele berg knuffeltjes mee en spelen we een soort memorie. Ik leg ze allemaal op de grond en dan mogen ze goed kijken. Dan allemaal oogjes dicht, ik pak er eentje weg, oogjes open en zeg maar welke er weg is. Wie het goed zegt krijgt de betreffende knuffel en mag niet meer meespelen. Zo krijgt iedereen er eentje.

Saroj en Sam komen weer langs, Saroj is heel zenuwachtig.

Wat is er joh, gooi het er maar uit.

Ik kan je niet uitnodigen op het eten.

Nou, daar hoef je toch niet nerveus over te zijn. Dat hoeft ook helemaal niet. Maar ik zou wel graag je kamer willen zien.

Dat kan niet, het is vies en niet in een goede buurt. Ik wil je daar niet mee naar toe nemen.

Oke, dan niet. Maak je niet druk, ik vind het prima hoor.

Daarna halen de jongens herinneringen op aan het kattenkwaad dat ze in het tehuis uithaalden toen ze jonger waren. We lachen veel en zo is de spanning gebroken en wordt het toch nog een leuke avond.

Vandaag zijn er 7 nieuwe gasten gearriveerd, we eten met 8 in het guesthouse. Ook dat is erg gezellig, we hebben leuke gesprekken. Om half 9 gaat iedereen naar bed. Arkea, Pien en ik blijven laat op, wij drinken nog een kopje thee en maken een legpuzzeltje. Wij gaan pas om 9 uur naar bed. Trusten.

1. Wil B.:
    8 december 2023
    Bijna naar huis Betty. Nog een fijne laatste dag!!!
  2. Wilma:
    9 december 2023
    Bijzonder Betty dat je thuis (Guesthouse) je koffer gaat inpakken.
    Jouw tweede huis!