Nepal 2023: Lunch bij Temba

27 november 2023 - Kathmandu, Nepal

Mijn mannen zijn weer weg, terug naar het normale leven. Om 8 uur in het tehuis, met Chhechi gesproken over haar dagelijks te laat in de huiswerkklas komen. Ze gaat haar leven beteren.

Pabin loopt vrolijk rond te springen en te dansen. Moet jij je schooluniform niet aan knul? Nee didi, ik moet naar de oogarts. Vrolijk zwaait hij de schoolgaande kinders uit. Ik heb nog nooit een kind zo blij gezien omdat hij niet naar school hoeft. Ik moet er om lachen.

De scooter wordt gelijk al in gebruik genomen. Amar rijdt met Pabin naar het ziekenhuis. Doe dat kind een helm op Amar. O ja didi. En ik zal heel voorzichtig rijden. Als ik ze later voorbij zie gaan doet hij dat ook en zo hoort het.

Om 11 uur vertrekken we naar het nieuwe huis van Temba. Dat ligt op 20 minuten rijden met de taxi in the middle of nowhere. Helemaal achter Gokarna. Het is een mooi groen huis. We zijn uitgenodigd voor de lunch. Ik heb voor Karsang (4) en Kunsang (2) een bellenblaas mee genomen. Daar zijn ze erg blij mee.

Dan wordt de lunch binnen gebracht. Jeempie, wat een overvloed. Ik vraag Norki waar zij zo heeft leren koken. Het is echt verrukkelijk. Er zijn vele gerechten van gehaktbal tot tofoe, van kip tot groente, salade enz. Het is zo lekker dat ik teveel eet.

Temba bespeelt instrumenten, de tunga en een tibetaans snaarinstrument.
Heel leuk, mooi geluid. Hij zingt ook nog een lied over de dalai lama. Daarna nemen we afscheid en gaan terug naar het tehuis.

Ik ga vandaag tekenen met wol. Maak maar een huis met draadjes van wol. Of iets anders, gebruik je fantasie. De mooiste resultaten komen voorbij maar het allermooist vind ik een bloem gemaakt door Bhumika. Goed gedaan meisje.

Ik eet alleen een noedelsoepje want ik zit nog vol van de lunch. Saroj slaat een keertje over. We spelen 2 potjes keezen en dan lekker slapen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Josien:
    27 november 2023
    Klinkt als een ontspannen dag!
  2. Wil B.:
    27 november 2023