Nepal 2023: Vergaderdag.

27 november 2023 - Kathmandu, Nepal

Vandaag weer iemand het tehuis laten zien en haar ook mee genomen naar de school. De directeur kwam naar me toe, wanneer ga je weer naar huis vraagt hij. Zou hij me weg willen hebben?

Ik praat een poosje met hem en daarna ook met Nabaraj, de onderdirecteur. Met hem voel ik me iets vertrouwder. Vind je het erg dat ik steeds mensen de school laat zien? vraag ik hem. Nee hoor zegt hij. Mooi zo denk ik.

Dan heb ik een vergadering met Lies, Gerda, Temba, Dev en Binu. Daarna een meeting met Binita en haar moeder. Binita wil van studie veranderen en gaat bij haar moeder wonen. Om half 2 zijn we eindelijk klaar. Ik voel me best gaar maar we hebben wel veel gedaan.

Ramesh heeft heel lief een omelet voor ons gebakken. Lekker hoor, maar een beetje weinig. Geef mij maar dal bhat. Net als ik daarvoor de keuken in wil duiken roept Temba mij. Didi, Alisha is hier. Kunnen we even met haar in bespreking? Pff... zo geen zin in maar het moet.

Alisha is bij haar moeder gaan wonen (wat mij al helemaal niet zinde) en nu is haar moeder naar India vertrokken om te gaan werken. Zit dat meisje (16) daar alleen in een kamer. Moeder stuurt ook geen geld dus waar moet ze van leven? Gelukkig hadden we een voorgevoel en hebben we haar uit huis plaatsing nog niet gemeld bij de government. Vanaf vandaag woont ze weer thuis bij ons. Daar word ik dan wel weer heel erg blij van. Alisha moet er van huilen en ik doe gezellig met haar mee, haha. Happy tears moet je maar denken.

Met Gerda moet ik nog even snel op en neer naar Thamel. Lies en zij gaan donderdag naar huis en we moeten nog wat sjaals inslaan. De inkopen gaan wel snel, de rit van en naar Thamel duurt lang. Zoals gewoonlijk.

We eten heel verrassend weer aan de overkant. Saroj kwam vroeg en ging ook mee eten. Het was gezellig en lekker. Ik had ook zo'n honger na alleen een eitje tussen de middag. Na het eten neem ik afscheid van Saroj. We spelen wederom 2 potjes keezen, met toeschouwers deze keer.

1. Josien:
    27 november 2023
    Vergaderen hoort er dus nu ook bij. Alles heeft ook minder leuke kanten. Maar zo kan je zelf wel mee bepalen. Wat fijn dat jullie zo n meisje weer kunnen opvangen ook al is het voor mss wat minder leuk.