Nepal 2023: Mee naar school.

12 oktober 2023 - Kathmandu, Nepal

Jesper is voldoende opgeknapt om mee te gaan vandaag. We brengen de kinderen naar school. Ook daar wordt ik vriendelijk welkom terug geheten. Ik vraag de principal of wij mogen rondkijken.

Ik vertel hem dat Jesper onderwijzer is en misschien wel een gastles wil geven na de festivals. Nu zijn de examens in volle gang, elke klas moet een overgangsexamen doen.

Daarna helpen we in het tehuis de boontjes haren voor de tarkari bij de dal bhat vanavond. Amar vraagt of ik dit jaar weer engelse les wil geven.
Haha, ik dacht dat jij daar een hekel aan had.
Nee didi, ik wil het leren.
Ik ga wel weer conversatielessen geven maar misschien wil Jesper wel grammaticale lessen geven.
Dat wil Jesper wel, lijkt hem leuk zegt hij.
Mooi zo, gaan we regelen.

Vanmiddag wil Jesper volleyballen met de kids. Helaas blijken er alleen een paar van de kleinere meisjes thuis te zijn. De anderen zijn shoppen voor de festiviteiten. Zo leuk dat ze dat even van tevoren vertellen.

We badmintonnen wat, spelen UNO, maken tekeningen en eten noedels in het tehuis. Eenmaal terug in het guesthouse komen Saroj en Sujan op bezoek. Dat is heel gezellig, ik vind Sujan echt zo'n leuk joch, moet altijd om hem lachen.

1. Jolanda:
    13 oktober 2023
    Betty, wat leuk weer om jouw belevenissen in Kathmandu te lezen. En dat het wederom als 'thuis' komen aanvoelt.
    Nog een hele fijne tijd daar!!
    Groetjes
  2. Wil B.:
    13 oktober 2023
    Leuk om je belevenissen weer te lezen Betty.
    Wat een diversiteit is er te zien op je foto's!