Nepal 2023: Tiom Laura Marinka Childrens Home

11 oktober 2023 - Kathmandu, Nepal

Wat heb ik heerlijk geslapen. En lekker lang. Ik lag om 9 uur op bed, ben 1x wakker geweest om te plassen en werd pas om half 7 weer wakker. Heerlijk.

Aan het ontbijt blijkt dat Jesper toch echt wel beroerd is. Hij krijgt zijn ontbijt niet weg, heeft buikpijn en diaree.
Joh ga lekker naar bed.
Dat zou ik het liefste willen maar ik zou vandaag beginnen in het huis.
Ik ga wel alleen, ga jij maar lekker liggen en dan zien we wel of je het redt om vanmiddag mee te gaan.
Ja, ja, dat is goed. Sorry hoor.
Kan jij toch ook niks aan doen.

In de tuin van het guesthouse staat een schattig tuinhuisje zonder muren, een dak op palen dus. Het rieten dak was echter niet zo best meer. Gisteren en vandaag lag de gehele tuin vol met oud en nieuw riet. Dat is nu weer weg, de tuin is opgeruimd en kan als vanouds gebruikt worden. En het "tuinhuisje" staat te pronken met prachtig nieuw dak. Daaronder kunnen weer jaren ontbijtjes, kopjes koffie en biertjes genuttigd worden.

Helaas heeft Jesper het flink te pakken en blijft hij ook vanmiddag nog in bed. Dus ga ik alleen naar het tehuis. Ik ontmoet Temba en we praten even gezellig bij. De kinderen worden heel gelukkig van een mooie kleurplaat, ik speel UNO met een ander groepje kids enz.

Ik eet chicken fried momo's aan de overkant. Jesper was even een frisse neus halen en voelt zich stukken beter. Wellicht een lichte voedselvergitiging, is niet zo gek hier. Hopen dat hij morgen mee kan want inmiddels kan hij niet wachten om te beginnen. Saroj komt nog langs en vandaag loopt het gesprek weer soepel als vanouds. Gelukkig maar. Om 8 uur ga ik naar bed. Weer een dag om.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wilma:
    11 oktober 2023
    Zo te lezen ben je weer helemaal Didi voor de kids. Veel plezier.
  2. Sonja:
    11 oktober 2023
    Wauw je klinkt erg enthousiast ,dit doet je super goed volgens mij ,nou geniet daar maar van de kids . Leuk om het allemaal telezen zijn we toch een beetje bij je😜👍🏻🍀
  3. Wil B.:
    11 oktober 2023
    Jij lekker geslapen en uitgerust en gelukkig niet ziek zoals Jesper.
    Fijn dat je nu al zo geniet!!!