Nepal 2023: Rustig dagje.

6 november 2023 - Kathmandu, Nepal

Vandaag was een rustige dag. Voor school naar het tehuis. Zoals elke dag zit Sudip op me te wachten. Komt die iig één keer zijn kamer uit op een dag. We maken grapjes, lachen veel en ondertussen probeer ik dat joch te leren dat het zoveel leuker en beter is om naar buiten te gaan dan de hele dag tiktok te kijken.

Chhechi komt weer naast me zitten.
Mom, ik zie je alleen nog maar 's ochtends. Ik moet elke dag naar bijles.
Ja meid, da's jammer maar niets aan te doen.

Ik ga met Jesper koffie drinken (ik drink zelden koffie hier in Nepal). bij de stupa. Dat was het plan maar we drinken een bananalassi. Is zuivel dus dat drink ik nooit maar het is zo lekker. Nu maar afwachten of ik er hoofdpijn van krijg.

Onderweg zien we spelende kinderen die van een bamboestok een wip hebben gemaakt op een berg afval. En een lol dat ze hebben. Mooi is dat.

Na school kom ik bij het tehuis. Sudip zit met Sujan en Lok net buiten de poort. Didi, ik ben buiten zoals je voorstelde. Goed zo joh. Nu nog elke dag volhouden.

De kleine kids willen kleuren. Ik speel een basketbalspelletje met wat jongens, Nandasingh wil wat met me bespreken en heeft mijn hand weer te pakken. Jesper moet erom lachen, Nanda staat veel hand in hand met me, zo lopen we ook over straat. Voelt best ongemakkelijk om met een gast van 24 jaar hand in hand over straat te lopen. Ik probeer dan altijd los te komen maar voordat ik het weet loopt hij weer naast me en pakt hij mijn hand weer. Nou ja, vooruit maar. Hij voelt zich zo met mij verbonden dat hij me altijd ama (mama) noemt. Ik mag hem ook heel erg graag.

Met tihar gaan we samen dansen ama. Nou... ik ben misschien in Pokhara met tihar. Hij schrikt. Met tihar moet je hier zijn hoor.
's Avonds word ik geroepen op mijn kamer. Didi er zijn een paar meisjes die je willen spreken. Beneden zitten Namuna, Sajana en Aisha. Gerda en Lies komen er ook bij. Ze hebben gehoord dat wij met Tihar in Pokhara zijn. Maar wij komen dansen in het tehuis didi, dan moeten jullie er wel zijn. Dus besluiten we ter plekke dat we na tihar naar Pokhara reizen.

Mark en Regina zijn terug van hun trekking, dezelfde die Will en Sven gaan lopen. Was onbeschrijflijk mooi zeggen ze.

Tijdens het keezen drinken we voor het eerst weer khukri (rum). Ook hebben we alweer een powercut. Is jaren niet geweest, deze keer hebben we daar weer dagelijks mee te maken. Beetje jammer hoor.