Nepal 2023: Onderweg naar Kathmandu.

9 oktober 2023 - Hamad International Airport, Qatar

Om 6 uur laat ik het bad vol lopen. De komende maanden wordt het weer hoofdzakelijk koud douchen dus nu nog een keertje genieten van een warm bad.

Om 8 uur ben ik bij de dokter voor mijn 2e rabiës-enting. Goedemorgen, heb je het vaccin bij je? Ooo.... shoot.... dat ligt nog thuis in de koelkast. O, wat stom zeg. Dus even op en neer naar huis. Rij voorzichtig zegt de dokter en dat doe ik dus ook. Uiteindelijk is het toch gelukt, de prik zit er in.

Om kwart voor 12 vertrekken we van huis, om half 1 ben ik op Schiphol en om 1 uur ben ik door alle controles heen. Zelden meegemaakt dat het zo snel ging. We boarden op tijd en dan wordt er omgeroepen dat er een of andere controle is waardoor we niet kunnen vertrekken. Ik hoop maar dat dat niet al te lang gaat duren.

De vertraging is een half uur. Dat kan ik hebben, ik heb 3 uur overstaptijd. Ik hoef me dus geen zorgen te maken. Wat een gigantisch, overweldigend en luxe vliegveld is dat toch in Doha. Niet normaal.

Ik ben snel door de securitycheck. Idioot dat je daar doorheen moet. Kom rechtstreeks uit het vliegtuig waarvoor iedereen al uitgebreid gecheckt is. Geen enkele mogelijkheid om hier van buiten terecht te komen. Het zal wel.

Ik heb allemaal lieve berichtjes van mensen die me goede reis wensen. Heel leuk. Saroj bericht dat hij om 11 uur in het guesthouse komt, Aayushma bericht dat ze om 7 uur komt. Leuk hoor, ik kijk er naar uit.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Margret:
    10 oktober 2023
    Hoi Betty,
    En weer is ze onderweg!
    Ik wens je een goede reis en een mooi en gezellig verblijf in Nepal toe.
    Groetjes, Margret
  2. Else Smit:
    10 oktober 2023
    Ha die Betty

Een mooie tijd in Kathmandu
  3. Wil B.:
    11 oktober 2023
    Fijn dat dit goed gegaan is Betty!!!