Texel 2023: maandag 2 oktober.

2 oktober 2023 - Oudewater, Nederland

De laatste ochtend alweer. De waddenzee geeft vandaag weer een heel ander beeld. De zon zie ik niet opkomen, er is een té dik wolkendek. Wel hangt er een roze gloed in de lucht die weerspiegeld in de zee. Ook weer heel mooi.

We pakken in, laten het huisje bezemschoon achter, en dan gaan we naar Den Burg. Al jaren gaan we koffie drinken bij "De Lindenboom" maar vorige 2 jaren gingen zij pas om 12 uur open. Dus vallen we van ons geloof en strijken neer op het terras van "De Kastanjeboom" voor onze koffie.

We zitten hier eigenlijk ook wel prima en de mannen blijven met de honden achter terwijl wij vrouwen de winkels onveilig gaan maken. We slenteren over de markt, kijken hier en daar een winkeltje en duiken dan de action in. Ik koop wat knutselspul om mee te nemen naar de kinderen in Nepal, een paar hondenspeeltjes en dan gaan we terug naar onze mannen.

We lunchen op het terras, bijzonder om in oktober nog buiten te kunnen zitten. Na de lunch rijden we naar de boot en we halen die van 2 uur. We nemen afscheid van elkaar, gaan weer terug naar onze dagelijkse beslommeringen.

Dag allemaal, dank jullie voor weer een bijzonder, gezellig en leuk weekend. Wij hebben er weer erg van genoten. Gelukkig is het huisje voor volgend jaar alvast weer geboekt.

1. Wil B.:
    2 oktober 2023
    Zo te lezen was het een leuk weekend. Fijn!!
    En voor volgend jaar al geboekt is ook prachtig!!