Nepal 2023: Naar Pokhara.

16 november 2023 - Pokhara, Nepal

Om 11 uur stappen we met z'n vieren in een taxi. Op naar het vliegveld. We komen gemakkelijk door alle controles heen ondanks de rare namen op de tickets. Ik ben wel blij dat we een nepalees bij ons hebben die alles regelt.

De vlucht naar Pokhara met Yeti-air is een uur vertraagd. Maar eindelijk gaan we dan met een vliegtuig voor 70 personen de lucht in. Temba heeft geregeld dat we rechts zitten om een mooi uitzicht op de bergen te hebben. Helaas heeft dit vliegtuig zijwieltjes en zitten we tegen een vleugel met propeller aan te kijken.

Als het vliegtuig na 20 minuten weer gaat dalen draait hij dusdanig dat we toch nog een blik op de prachtige wit besneeuwde bergen van de Annapurna kunnen werpen. Wauw....

We checken in bij Placid Valley Lodge waar we hartelijk welkom worden geheten door eigenaar Robin. Het is een prima kleinschalig hotelletje met een piepklein maar gezellig tuintje.

Het is maar 5 minuten lopen naar het Pewa Lake. Ik zie de peacepagoda boven op een berg staan. In 2010 zijn wij met ons gezin dit meer overgevaren om de berg naar deze pagoda te beklimmen. Mooie herinneringen.

We wandelen langs het meer en over de boulevard. Wat een andere sfeer hangt hier, veel toeristen, andere winkeltjes en zoooo veel schoner dan Kathmandu. Lekker even geen stof happen.

We gaan eten aan de lakeside bij Cafe Concerto op 5 minuten lopen van het hotel. Het is een gezellig tentje en het eten is verrukkelijk. Hier in Pokhara weten ze nog niet dat Tihar al afgelopen is, de muziek knalt door de straten. Na het eten snel naar bed, morgenochtend vertrekken we per jeep naar Khibang, een village hoog in de Annapurna.

1. Josien:
    16 november 2023
    Dat ziet er mooi uit zeg! Leuk, op vakantie 😉 veel plezier daar met elkaar.
  2. Maartje Spruit:
    20 november 2023
    Prachtig Betty ,geniet van je trip🤩.