Nepal 2023: Voetbaltournooi.

4 november 2023 - Kathmandu, Nepal

Aan het ontbijt hoor ik dat er vannacht een forse aardbeving is geweest met het epicentrum in Jajarkot, zo'n 400 km van Kathmandu. Er zijn nu 180 doden te betreuren en er wordt nog met man en macht gezocht naar overlevenden. Met een kracht van 6,4 op de schaal van Richter is dit de zwaarste beving in Nepal sinds 2015.

Het guesthouse schudde op zijn grondvesten en maakte iedereen wakker. Behalve mij, lichte slaper als ik normaal ben, heb ik er nu niks van gemerkt. Dat vind ik eigenlijk best beangstigend. Vooral als ik weer moet gaan slapen.

Vandaag is de dag van het voetbaltournooi. Het is de laatste zaterdag (lees vrije dag voor de kinderen) dat Jesper hier is. Dus wilden we graag een voetbaltournooi organiseren. We vroegen de hulp van Nandasingh en hij heeft ons de complete organisatie uit handen genomen.

Hij heeft ook de kinderen die het huis al uit zijn gebeld of ze mee willen doen. En zo wordt het één grote reünie. Het is zo leuk voor de kids om elkaar weer te zien. Zelf vind ik het heel fijn om deze jongvolwassenen weer eens te spreken. Hoe gaat het, hebben ze werk, studeren ze nog, waar wonen ze, wat zijn hun toekomstdromen enz. Veel willen toch het land uit.

Aan het eind van de middag ga ik naar de verjaardag van Elisabeth. Zij is net verhuisd, maar vliegt morgenavond terug naar België. Aisha blijft met Meena in het gloednieuwe en mooie appartement wonen.

Met Aayushma loop ik terug naar het guesthouse. We praten nog wat voordat het eten klaar is. Aayushma gaat naar huis. Aan tafel ook 3 gasten die de trekking al hebben opgegeven. Zij konden het de eerste dag al niet volbrengen. Nu volgen ze het coachings gedeelte hier in het guesthouse want er is ook 1 coach mee terug gekomen.

Na een potje keezen waarbij we alweer regelmatig dubbel liggen van het lachen is de dag ten einde. Lekker naar bed. Shuva ratri (weltrusten).

1. Wil B.:
    5 november 2023
    Heftig van de aardbeving. Ook al was het relatief ver bij jullie vandaan...toch.
    Wat ontzettend leuk van het voetbal toernooi en ook heel fijn dat er jongeren waren die bij jullie gewoond hebben.
  2. Else Smit:
    5 november 2023
    Lijkt me zo spannend. Heb je vanacht ook zo diep geslapen?
  3. Betty:
    5 november 2023
    Lekker geslapen vannacht hoor. Heb wel een tas klaar staan om mee te grissen mocht het mis gaan.
  4. Else Smit:
    6 november 2023
    Dus geen naschokken gevoeld?
  5. Betty:
    7 november 2023