Nepal: Feestlunch.

19 oktober 2022 - Kathmandu, Nepal

Amar (staff) is jarig, lang zal je leven, gefeliciteerd. Ik geef hem een knuffel. Hij is 31 geworden. Communiceren met Amar is bijna onmogelijk, hij spreekt nauwelijks engels. Jammer, het is een leuke knul.

Ook Sajana (meisje uit het huis) is jarig, hoera, hoera, zij is 17 geworden. Ook zij krijgt een knuffel en een felicitatie.

Het blijkt dat de kinders vandaag een vrije dag hebben. Hebben ze me niet verteld, heel handig. Dus weer terug naar het guesthouse om materiaal te halen om sokpoppen te maken. De kinders vinden het heel leuk om te doen. Hier zijn we wel een ochtendje mee zoet en de resultaten zijn leuk.

Amar komt me wat vertellen maar ik heb geen idee wat. Nandasingh vertaalt het voor me. Er is een feestlunch om de verjaardag van Amar te vieren. Je bent uitgenodigd want je bent familie. Kom je? Tuurlijk, dank je Amar.

Tegen lunchtijd komen Deepak en Dipendra het huis binnen lopen. He Deepak, we zeiden gisteren dat we elkaar vast nog wel eens tegen zouden komen. Haha, dit is wel heel snel. Ja didi, wij zijn ook uitgenodigd voor de lunch. De feestlunch bestaat uit rijst met in stukken gehakte gore kip en plakken rauwe wortel en komkommer. Gatsie, moet ik er weer aan geloven. De smaak is wel lekker maar die kip met al die botsplinters en zeen is niet te kanen.

Ik vraag Dipendra of hij ziek was, ik heb hem al een paar dagen niet gezien. Nee didi, ik werk hier niet meer. Zodra ik mijn visum krijg ga ik in Koeweit werken. Huh??? Nog iemand van wie ik afscheid moet nemen. Nou Dipendra, ik wens jou ook alle goeds en een heel fijn leven.

Na de lunch vraagt Nandasingh me of ik weet wat didi eigenlijk betekend. Dat weet ik, dat is oudere zuster. Ja, en ik wil je geen didi meer noemen en Sajana ook niet. Want jij bent familie, onze moeder. We willen je graag mom noemen, mag dat? Ja hoor, dat mag. Ik ben zeer vereerd, het is de hoogste aanspreektitel in genegenheid die je hier kan krijgen. Didi is een beleefdheidsvorm, krijg je een betere band wordt je aunty genoemd en als ze zich echt verbonden voelen met je wordt je hun mom.

1. Karianne:
    19 oktober 2022
    Wat bijzonder allemaal weer! Kan me voorstellen dat je je erg vereerd voelt. Wel jammer dat je van vele afscheid moet nemen als ik het zo lees. Dubbel genieten van de momenten dan maar!
  2. Wilma:
    19 oktober 2022
    Wow, wow Betty wat een eer en die heb je helemaal verdiend. Topper!
  3. Jolanda:
    Mooie verhalen, Betty!
    Wat een eer om mom genoemd te worden :-)
    Nog veel plezier!
  4. Marijke:
    20 oktober 2022
    Mooi Betty!!
  5. Sonja:
    20 oktober 2022
    Wat een mooie verhalen nu alweer , ben ze net gaan lezen , eerder nog geen tijd gehad, je hebt alweer genoeg mee gemaakt , en wat een mooie titel heb je gekregen super .