Nepal: Terug in het tehuis.

16 oktober 2022 - Kathmandu, Nepal

Ik heb besloten om het de eerste dag rustig aan te doen, even acclimatiseren.
Terwijl ik in de tuin zit te ontbijten komen Saroj en Zangbu binnen lopen.
Hi mom, ik dacht is verras je even.
Een verrassing is het zeker, een hele leuke. Zo fijn om je weer te zien. En jou ook Zangbu.

Later op de dag loop ik naar de stupa, ik wil een cora lopen voor mijn lieve vriendin die dat heel goed kan gebruiken. Ik heb nog steeds geen idee of dat wat helpt maar kwaad kan het zeker niet.

Ik maak kennis met Gonny en Marja. Zij zijn tien jaar lang vrijwilliger geweest in het tehuis en nu zijn ze hier op vakantie. Ga je mee eten in de containers vragen ze. Maar ik eet vanavond in het guesthouse want Aayushma komt me een bezoekje brengen. Saroj en Zangbu zijn er ook weer bij. Het is gezellig. Als Gonny en Marja terug komen herkennen ze de jongvolwassenen en komen bij ons zitten, herinneringen ophalen. We hebben een leuke avond.

Prabesh vliegt in mijn armen als ik het tehuis binnen kom. Betty didi, you're back! Veel kids komen me een welkomstknuffel geven, zo hartverwarmend. Ik ben weer "thuis". Ik heb toverblokken bij me, dat hebben ze nog nooit gezien en ze vinden het leuk.

Na de lunch komt Nandasingh bij me zitten, wat fijn dat je er weer bent didi. Ik praat altijd zo graag met je. Ik leer zoveel van je. Hoe leuk is dat. En het klopt, we kunnen uren praten. Hij vertelt over de opleiding die hij doet, zijn ambities, zijn dromen.

Hij vertelt ook dat zijn ouders naar Kathmandu zijn verhuisd. Geen tripje naar zijn village dus. Vind ik niet zo erg, 2 dagen door de bergen lopen had ik toch niet volgehouden.

Gonny en Marja komen afscheid nemen van de kinderen, zij zullen niet meer in het huis komen werken. Aayushma komt ook weer even langs voor een praatje. Terug in het guesthouse komen Saroj, Zangbu en Sujan langs. Leuk maar ik ga wel tegen Saroj zeggen dat hij echt niet elke dag hoeft te komen.

Met Marja, Gonny en haar schoondochter ga ik eten aan de overkant. Lekker eggchowmein. En dan is ook deze dag weer ten einde gekomen.

1. Josien:
    16 oktober 2022
    Of je niet weggeweest bent 😘
  2. Betty:
    16 oktober 2022
    Idd, gaat gewoon weer verder waar we gebleven waren.
  3. Wilma:
    16 oktober 2022
    Betty, wat een mooi welkom. Wat ontroerend is dat! Daar doe je het voor.
  4. Else Smit:
    17 oktober 2022
    Ze zijn je niet vergeten Betty