Nepal: Will en Lars gaan goed.

16 november 2022 - Kathmandu, Nepal

Will en Lars zijn van hier met de auto naar Ramechhap gegaan en hebben daar het vliegtuig naar Lukla gepakt. Het eerste deel van hun tocht is hetzelfde als naar Everest Basecamp. De eerste dag lopen ze naar Monjo. De tweede dag naar Namche, toen Dingboche en nu zijn ze in Chukung op 4900 meter hoogte. Ik krijg de mooiste foto's doorgestuurd. Ik word er een beetje jaloers van. Een heel klein beetje maar, ik gun het ze van harte en hoop dat ze het heel erg leuk hebben samen. Succes mannen en blijf aub jaloersmakende foto's sturen.

Het zal geen verrassing zijn maar ook nu weer geen engelse les met Amar. Vandaag moet hij met Arun naar de dokter. Het halve tehuis is ziek. Ik ben benieuwd of ik het kan ontlopen.

Ik breng de kinderen naar school, help met aardappels schillen, heb een gesprek met Nandasingh, Sunil, Temba en Dev. Morgen van 11 tot 12 engelse les didi? Ja dat is goed, ik ben benieuwd wie er komen.

Ik ga even terug naar het guesthouse, ik heb heel onrustig geslapen vannacht. Dus ik ga ff rustig op mijn balkonnetje in de zon een boekje zitten lezen.

Om 4 uur ben ik weer in het tehuis. Ik laat de kinderen mandala's kleuren. Bimala (de schoonmaakmevrouw) zegt me gedag. Dag didi, tot morgen. Ze geeft me een hand, doet ze elke dag. Ineens buigt ze naar voren en krijg ik een dikke pakkerd op elke wang. Heel bijzonder gedrag voor een nepalees.

's Avonds komen Saroj en Sujan (zoon van Bimala) langs. Sujan heeft zijn gitaar bij zich. Ik zeg dat ik het wel leuk vind als hij wat wil spelen en zingen. Sujan is wat verlegen dus Saroj begint. Later neemt Sujan het van hem over en het is een heel gezellig uurtje zo met elkaar. Alleen het kampvuurtje ontbreekt.

Als Saroj en Sujan weg gaan komt Paul net binnen. Zullen we een biertje doen? Ja hoor, gezellig. Dit wordt de derde avond dat we samen doorzakken. Supergezellig. Doma wil om half 9 naar bed en vraagt of wij het licht uit willen doen. Paul, ik en een duits-nepalese jongen zijn nog de enige gasten in het guesthouse. We drinken ons biertje op en gaan om 9 uur naar onze kamers. Welterusten.

1. Wil B.:
    19 november 2022
    Leuk dat Will en Lars het zo naar hun zin hebben!
    En hopelijk wordt jij niet ziek Betty.
    Ik ben benieuwd naar het vervolg van je Engelse lessen :)
  2. Else Smit:
    21 november 2022
    Wat een foto s zeg prachtig