Nepal: Will en Lars zijn er.

13 november 2022 - Kathmandu, Nepal

Saroj komt vandaag alleen. Dat is mooi, ik heb nog wat dingen met hem te bespreken over zijn studie. Het blijkt dat hij naar St. Lawrence University moet, de andere twee zijn veel duurder. Gelukkig heeft hij zich daar ingeschreven.

Nu zijn er ook nog problemen met de studiebeurs. Pfff... wat een gedoe allemaal. We roepen Temba erbij. We spreken af dat Saroj een laptop kan lenen voor de duur van zijn studie en dat hij een baan moet zoeken voor zijn huur en levensonderhoud. Ik ben het daar helemaal mee eens. Ik hoop wel dat dat lukt want het werk ligt hier niet voor het oprapen.

Ondanks dat het mijn vrije dag is moet ik vanmorgen met een potentiele sponsor naar het tehuis. Dat maakt mij niet zoveel uit, ik hoef vanmiddag pas naar het vliegveld. Ik wil vanmorgen ook nog wel even warm douchen wat helaas niet lukt. Geen warm water. Ik moet nog geld gaan wisselen. Gerda wil dat wel voor me doen, zij moet zelf ook gaan wisselen. Heel fijn, dat scheelt me veel tijd. Drukke dag dus. Lijkt wel of ik in Nederland ben haha.

Op weg naar het vliegveld komen we uiteraard weer in de traffic-jam. Pff...dat verkeer is hier zo'n chaos. Ik ben blij dat ik hier niet hoef te rijden. We arriveren bijna 1 uur nadat het vliegtuig is geland en moeten nog 10 minuten wachten voordat Will en Lars naar buiten komen. Wat fijn om ze te zien. Doma hangt ze een bloemenkrans van afrikaantjes om als welkom. Saroj vindt het fijn om Will weer te zien en kennis te maken met Lars. Ik ben gewoon dolblij om ze te zien.

We duiken de traffic-jam weer in op weg terug naar het guesthouse. Daar drinken we koffie en/of thee. Lars en Will gaan hun rugtassen voor morgenochtend klaar maken, de rest van de bagage gaat in de storeroom. Daarna loop ik met Will en Lars naar de stupa. Het is er behoorlijk druk en na een kora gelopen te hebben gaan we naar de Garden Kitchen waar Lies en Gerda aanschuiven voor het diner. Het eten is heerlijk en het is heel gezellig.

Om 8 uur zijn we terug in guesthouse. Snel naar bed en proberen te slapen. Dat lukt Will uiteraard wel, voor Lars is het wat lastiger. Het is in Nederlandse tijd pas 15.15 uur. Kwart over 1 gaat de wekker, hup eruit. Beneden heeft Pema ontbijtpakketten gemaakt voor Will en Lars. De auto is mooi op tijd en om half 2 rijden ze weg. Dag mannen, een hele fijne trekking en tot over 14 dagen. Ik ga terug naar bed maar kan uiteraard niet meer slapen.

1. Karianne:
    13 november 2022
    Wat fijn Wil en Lars gezien te hebben!
  2. Josien:
    13 november 2022
    Fijn dat Will en Lars er (even) zijn. Hopelijk maken ze mooie tocht samen en zie je ze daarna nog even.
  3. Wil B.:
    14 november 2022
    Zeker fijn dat ze even waren. En ze komen dus nog een keer bij je voor jouw vertrek. Leuk!
  4. Else Smit:
    14 november 2022
    Go Betty. Smul van je verhalen. Je schrijft zo ,dat het lijkt of je erbij bent . Wat doe je een hoop dingen. Goed werk. Je hard maken voor de opleiding van Saroi . Maar ook proberen voor iedereen proberen ze op de goede weg te zetten. Ik hoop zo dat dat meisje(ben even haar naam kwijt),toch haar school afmaakt. Gaat het goed met Will en Lars? OF krijg je geen appjes. Veel succes nog.