NZ: Van Christchurch naar Amsterdam.

5 februari 2023 - Woerden, Nederland

Van Wiesje, Linda en Gerty hebben we al afscheid genomen. Zij vertrekken eerder want zij vliegen naar Wellington en gaan nog 11 dagen op het noordereiland doorbrengen.

De rest van ons worden door Geoff naar het vliegveld gebracht. We hebben gisteren al afscheid van hem genomen maar ze konden geen andere chauffeur vinden. Nu kan hij niet met zijn kleinzoontje naar rugby gaan kijken. Wel sneu.

Het inchecken gaat niet vanzelf, schijnbaar is het heel moeilijk als je als groep geboekt bent. Na lange tijd lukte het toch om iedereen in te checken en kunnen we door. We nemen afscheid van Patrick, hij vliegt vanmiddag naar Australië om met zijn vriendin vakantie te houden. Ook nemen we afscheid van Hennie en Douwe die naar Bali vliegen.

We checken op tijd in en vliegen in 10 uur en 40 minuten naar Singapore. Daar hebben we een overstaptijd van 6 uur en 15 minuten. Dat gaat best snel voorbij. We lopen met Piet en Dimphy, Annemiek en Sjaak het vliegveld even rond om de bloedstroom weer even goed op gang te krijgen en zoeken dan een plekje waar we een biertje drinken en een patatje eten. Ook vlucht 2 gaat op tijd weg en 13 uur en 50 minuten later staan we op Schiphol.

Nu nemen we afscheid van de rest van de groep. Dag allemaal, wat een fijne groep waren we, het was leuk om deze reis met jullie te mogen maken. Wellicht ontmoeten we elkaar nog eens. Er wordt over een reünie gesproken. We gaan het zien. Voor nu wel thuis voor iedereen.

NZ is een fijn land om doorheen te reizen. Overal zijn openbare toiletten die over het algemeen ook nog eens schoon zijn. Het eten is er goed en lekker. De mensen heel aardig en eerlijk, we zagen enorme kuddes koeien, schapen en herten, relatief weinig vogels en insecten, wel veel bijenkasten. De bergen op het noordereiland hadden veelal afgeronde toppen, leek een beetje op teletubbieland. De bergen op het zuidereiland zijn ruiger en spitser. Hier zagen we ook meer en grotere melkveehouderijen.

Zo komt er ook een einde aan deze reis door Nieuw Zeeland. Wat een prachtig land, ontzettend mooi qua natuurschoon. Veel bergen, groen land, veel kust, veel water. En ook veel regen, hoewel wij daar weinig van hebben meegekregen. De regen reisde ons achterna, vaak ging het regenen als wij weer verder trokken. Wij hadden zelden regen, dat is zeer uitzonderlijk, dus we hebben onwijs veel geluk gehad.

Kortom, weer leuke nieuwe mensen leren kennen en weer een ervaring opgedaan om nooit te vergeten.

1. Wil B.:
    5 februari 2023
    Fijn dat jullie weer veilig geland zijn en op een mooie reis kunnen terugkijken!
  2. Marijke:
    5 februari 2023
    Mooie belevenissen en weer veilig thuis.
  3. Karianne:
    5 februari 2023
    Fijn dat jullie weer thuis zijn. Nagenieten van een prachtige reis! Bedankt voor de leuke en mooie verhalen tijdens jullie reis
  4. Marion Ringeling:
    5 februari 2023
    Welkom thuis, weer een mooie belevenis voor in de boeken!!
  5. Cora Janmaat:
    5 februari 2023
    Weer lekker thuis, na een schitterende mooie reis, weer een ervaring rijker.