NZ: Van Dunedin naar Christchurch.

3 februari 2023 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Vandaag hebben we onze laatste reisdag in de bus met Jeff. We komen er nu achter dat hij Geoff heet, haha. Niet dat je het verschil hoort. Geoff, 69 jaar oud, zit al 48 jaar op de bus en wil de 50 volmaken. Hij vertelt vol vuur over het zuidereiland maar weet geen maat te houden. Toch is hij heel aardig en heeft hij een overmatige energie, sjouwt met onze koffers en tassen als een jonge vent. Dank je wel Geoff, voor ons veilig over het zuidereiland rond te rijden. Er gaat een envelop rond door de bus voor een fooi.

We zijn op weg naar Christchurch. Allereerst rijden we naar Baldwin street, de steilste straat ter wereld. Ik moet er niet aan denken dat ik daar zou wonen, het is geen doen om boven te komen, zoooo steil. Leuk én vermoeiend om daar te hebben gelopen.

Onderweg stoppen we bij Moeraki Boulders een bijzonder natuurverschijnsel; grote ronde
granieten stenen op het strand en in de
kliffen. Sommigen zijn begroeid met pokken en schelpjes. Heel apart, een beetje mysterieus. Waar komen deze dingen vandaan? En hoeveel zijn er eigenlijk? Dat weet eigenlijk niemand.

Dan rijden we door tot Oamaru, een heel grappig ouderwets dorpje vol met muea, galery's, leuke winkeltjes enz. We neuzen en struinen hier een uurtje rond en zouden er best nog wat tijd willen blijven.

De volgende stop is een vlugge lunchstop zodat we op tijd in Christchurch aankomen om daar nog even de stad in te kunnen. Voordat we weer gaan rijden doet Inca een woordje voor Geoff, biedt hem de envelop aan en ontwijkt kundig een knuffel van hem.

In Christchurch verblijven we in hotel Towers on the Park. We checken in en gaan met Dimphy, Piet, Annemiek en Sjaak de stad bekijken. We zien wat oude gebouwen, we zien zeker nog de gevolgen van de aardbeving 2011 en het is bloedheet. Dus brengen we wat tijd door op een terras met een lekker koud biertje.

Het diner eten we met de hele groep, ons laatste avondmaal met elkaar. Het eten is lekker, het is gezellig. We nemen afscheid van Patrick en geven hem een kaart en fooi van ons allen. Morgen scheiden onze wegen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Josien:
    4 februari 2023
    Zit jullie reis er alweer op? Time flyes when you have fun 💞
  2. Wil B.:
    5 februari 2023
    Oh...verbaasd mij ook dat het alweer voorbij is! Goede terugreis!!!