NZ: Van Picton naar Motueka.

23 januari 2023 - Motueka, Nieuw-Zeeland

Vandaag wederom een reisdag. We gaan naar Motueka waar we in Motueka Garden Motel zullen verblijven. In dit motel delen we meerpersoons appartementen met 1 of 2 slaapkamers waar soms een tweepersoonsbed in de woonkamer staat. Keuken, douche, toilet en woonkamer moeten we delen. Ben benieuwd.

We maken kennis met Jeff, onze chauffeur op het zuidereiland. En dan gaan we..... niet. Linda is haar telefoon inclusief geld inclusief creditcard kwijt. Ai, ai, da's niet best. Alles wordt binnenste buiten gekeerd maar geen telefoon. Een telefoontje naar het politiebureau leert ons dat hij daar ligt met alles er nog in. Pfoe... wat een opluchting voor Linda. Wat een eerlijke mensen in Nieuw Zeeland.

We gaan op weg. Al vrij snel hebben we een fotostop. En door.... helaas blijkt Jeff non-stop te kleppen door de microfoon. De beste man is slecht te verstaan en bovendien zitten we hier geen van allen op te wachten. Als we een fotostop hebben in Havealock vragen we Patrick om hier iets aan te doen, dit gaan we geen 14 dagen volhouden. We kunnen naar een uitkijkpunt lopen en weer terug uiteraard. Als we verder rijden houdt Jeff gelukkig zijn klep.

De volgende stop is bij de Pelorus River die gelegen is in de omgeving van Marlborough. Deze rivier
is een bekende plek door de
In deze rivier is de scène van de film The Hobbit – The Desolation of Smaug opgenomen. De hobbits
ontsnappen in de rivier door zich in houten tonnen de rivier af te laten drijven. Hier
stoppen we een uur voor een prachtige wandeling door het regenwoud naar een waterval. Schitterend.

In Nelson stoppen we aan het strand waar we eventjes met de voeten in de Tasmanzee kunnen staan en/of een ijsje kunnen eten. Dan zijn we klaar voor de laatste etappe. We maken alleen nog een stop bij de supermarkt om inkopen te doen voor de gezamenlijke bbq die we vanavond houden.

Wij delen ons appartement met Piet en Dimphy. Zijn we heel blij mee. Ons huisje wordt gebruikt om de salades klaar te maken voor de bbq. Patrick staat als een volleerd slager te bakken, geholpen door Piet. We hebben tafels aan elkaar geschoven en het is heel erg gezellig.  Het eten is goed, de sfeer is goed, het weer is goed, het gezelschap is goed. Wat wil een mens nog meer.

1. Maartje Spruit:
    24 januari 2023
    Wat een leuke verhalen en belevenissen Betty en Will ,lijkt wel een hoofdstuk uit een boek 👌👏😂 veel plezier nog !!
  2. Wil B.:
    25 januari 2023