NZ: Rotorua, wandeling in The Redwoods Whakarewarewa forest.

16 januari 2023 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Om half 10 worden we bij de bus verwacht om naar National Kiwi Hatchery te gaan. Helaas is de kiwi, de nationale vogel van Nieuw Zeeland met uitsterven bedreigd.
De kiwi is een vogel die niet kan vliegen en
valt daarom geregeld prooi aan dieren zoals nertsen, ratten, honden en katten. Bij de National Kiwi Hatchery Aotearoa probeert men de kiwi tegen uitsterven te beschermen. We gaan eens bekijken hoe ze dat doen.

Als we bij de bus aankomen verteld Patrick dat het feest niet door gaat. Jeempie, ook al niet? Gaat lekker hier. Er schijnen gidsen van het park ziek te zijn dus jammer maar helaas.

Wat nu te doen vandaag? We waren al van plan om een wandeling in bossen van The Redwoods Whakarewarewa
forest te gaan wandelen na de kiwi-experience. Laten we dat dan nu maar gaan doen. De bus kan dropt ons bij de Blue en Green lake vanwaar we richting de Secret Spot hot tubs aan de andere kant van het
bos wandelen.

Met Piet, Dimphy, Annemiek, Sjaak, Wiesje, Gerty, Jos, Jacqueline, Inca beginnen we aan deze 13 km lange wandeling. De meren zien er mooi uit, the blue lake is mooi helder blauw, the green lake is donkerder van kleur maar niet echt groen. Het is een lange wandeling met wel wat hoogtemeters. Is het een mooie wandeling? Mwah.... niet echt!! Het is een boswandeling en wel gezellig zo met de groep.

We gaan met Annemiek en Sjaak de stad in, ff naar het museum dat al jaren gesloten is maar wat wel een prachtig gebouw is. Daarna lopen we naar een park met vulkanische activiteit, rokende meren met water van 100° en pruttelende baggerpotten. Daarna gaan we met elkaar eten in een steakhouse. Lekker en erg gezellig.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mariette:
    16 januari 2023
    Ha Will en Betty. Wat een mooie foto's en verhalen weer. Schitterende natuur en een mooi museumgebouw. Leuk dat jullie het met de groep naar jullie zin hebben. Geniet van het mooie weer en (weer) een mooie herinnering maken. Groetjes vanuit een nat Linschoten.