NZ: Van Tongariro nationaal park naar Wellington.

19 januari 2023 - Wellington, Nieuw-Zeeland

We rijden om 8 uur weg bij Park Hotel Ruapehu. Dit hotel was wel oke maar wel het minst goede hotel tot nu toe. Dus erg vinden we het niet om door te gaan.

We rijden een poosje tot we in een plaatsje komen waar ze zich bezig houden met Gumboots (rubber laarzen) werpen. We houden hier een ongeplande stop om even te kijken. Wat een rare sport. We mogen ook zelf met laarzen gooien. Hilariteit alom.

We rijden weer door tot we bij de koffiestop komen waar we in de tuin kunnen zitten. Lekker genieten van het zonnetje. We kunnen hier ook onze lunch inkopen. Deze nuttigen we later op het strand onder een helderblauwe hemel. Een heerlijke stop.

En weer gaan we door. In Wellington aangekomen rijden we naar een uitzichtpunt waar we 365° uitzicht hebben over de stad. Hier nemen we afscheid van onze buschauffeur Dave. Inca doet een woordje namens ons allen en overhandigd hem een envelop met onze gezamenlijke fooi. Dave is een goede chauffeur en een hele aardige, goedlachse man. Jammer dat hij niet mee kan naar het Zuidereiland.

Dan geven we Dave een knuffel en gaan we de bus weer in. Bij Naumi Studio Hotel Wellington is daar geen gelegenheid meer voor omdat we op straat staan. We pakken onze bagage aan, zeggen bye Dave, have a good live en gaan het hotel in.

We spreken af om elkaar over een uurtje weer in de lobby te ontmoeten (voor wie wil) en gezamenlijk de stad in te gaan. Met 11 man/vrouw lopen we naar de haven en vinden daar een plekje op een terras. Na 1 drankje gaan Gerty, Wiesje en Linda verderop. De overige 8 nemen nog een biertje en blijven hier eten. Het is lekker en vooral heel gezellig.

1. Wil B.:
    20 januari 2023
    Haha, laarzen werpen. Misschien thuis met jullie gezin ook eens proberen😇