Panajachel, Guatemala

13 februari 2019 - Panajachel, Guatemala

Kwart voor 7 bagage op het dak, ontbijten en om half 8 op pad. We gaan vandaag naar Panajachel aan het meer van Atitlan.

We rijden door Ciudad de Guatemala en gaan koffie drinken bij Igor thuis. Echt superleuk om te zien hoe hij woont hier in Quatemala en om kennis te maken met zijn vrouw Angelica en hun bijna 3-jarige dochter Hazel.

Ze wonen in een vrij kleine flat in een beveiligde compound in zone 18, de gevaarlijkste wijk van Guatemala City. Vanaf hun balkon hebben we een prachtig uitzicht over de enorme stad.

Na een kopje koffierijden we verder. We moeten de stad door omdat er geen rondweg is. Guatemala-city heeft 5 miljoen inwoners en een constante trafic-jam (spits). Daarom staan veel in de file. We rijden over de hoogste brug in Guatemala. Deze brug is 350 meter hoog en loopt over een ravijn. Aan de rotswanden geplakt zien we enorme krottenwijken.

Pas om 4 uur komen we aan in Panajachel en checken we in bij Hotel K'Amol B'ey. Een leuk eenvoudig hotel.

Samen met Marina gaan we de winkeltjes bekijken. Om half 7 komt Roelof er ook bij en gaan we op zoek naar een restaurantje vlakbij het hotel. Die zijn er genoeg, Panajachel is een toeristisch dorpje. Van Igor hebben we het dringende advies gekregen om ons na het donker niet buiten de hoofdstraat te bevinden. Dat is niet veilig.