Raften en nog meer

28 januari 2013 - Ubud, Indonesië

Na weer een nacht van onweer en veel regen begint de dag stralend. We kunnen vandaag uitslapen, om 8 uur ontbijten we en om 9 uur sta ik de rest van de familie uit te zwaaien. Zij stappen in het busje dat hen ophaalt om te gaan raften.

Eerst moeten zij een ritje maken van ong. een uur naar de rivier. Niemand van ons heeft ooit eerder geraft dus dit wordt een totaal nieuwe ervaring. Zij raften een uur door de prachtige natuur de rivier af naar een waterval waar een tussenstop wordt gehouden. Na de stop gaat de tocht nog een uur verder en dan komt er toch echt een eind aan de pret. Iedereen vond het een prachtige ervaring en blij dat ze het gedaan hebben.

Ondertussen werk ik in een internetcafe mijn site bij en daarna ga ik lekker relaxen met een boek in de prachtige tuin van het guesthouse. Ik ben niet mee gaan raften omdat ik denk dat dat te spannend is voor mij, maar na de enthousiaste verhalen krijg ik toch wel een beetje spijt dat ik het niet geprobeerd heb.

We gaan naar restaurant de 3 monkeys voor de lunch omdat we daar goede verhalen over hebben gehoord. Je zit hier op het terras schitterend tussen de rijstvelden. We houden het bij een drankje omdat we deze tent best duur vinden. Daarna gaan we lunchen bij de overburen.

Na de lunch gaan we naar Monkey Forrest. Willen jullie bananen kopen voor de apen? Ehh, nee laten we dat maar niet doen. De mensen die wel bananen hebben gekocht worden belaagd door de apen. Blij dat wij ze niet hebben. Het is leuk om tussen de vele apen door te lopen en hun capriolen te bekijken. Je moet wel erg op je spullen letten. Een aap springt op een klein meisje van een jaar of 4 en pikt haar flesje. Het kind schrikt zich rot en begint te krijsen. Haar moeder moet er erg hard om lachen.

We lopen door en dan springt er een aap bij Will in zijn nek en begint aan het label van zijn shirt te kauwen tot er een groter mannetje op dat plaatsje wil zitten. Dit mannetje begint Will op ziijn achterhoofd te vlooien. Lachen. Dan begint hij zijn tanden over het hoofd van Will te halen. Nog steeds wel leuk totdat hij feller begint te schrapen en we zijn enorme tanden zien. Nu begint het eng te worden. Gelukkig is die aap redelijk makkelijk af te schudden en nu zijn we wel klaar met die apenboel en we verlaten monkey forrest.

We eten wat en drinken een large bintang in een tentje met live-music. We zien een grote rat langslopen. Je ziet hier vaak ratten en/of muizen lopen op straat, in de restaurants, in de hotels, dus we kijken er niet echt meer van op.