De reis naar Nepal

14 oktober 2019 - Kathmandu, Nepal

Netjes op tijd het vliegtuig in op Schiphol. Netjes op tijd geland in Abu Dhabi. Daar moet ik bijna 4 uur wachten op het volgende vliegtuig. Dat klinkt lang maar valt eigenlijk best mee. Je hebt lekker de tijd om uit te zoeken waar de gate is vanwaar je vertrekt, om een bakkie te doen en even rond te neuzen. De rest van de tijd is het best leuk om een boek te lezen of mensen te kijken. Abu Dhabi heeft een groot en modern vliegveld, heel netjes ook. Ik heb wel zin in een bakkie maar heb geen goede valuta. Maar gelukkig wel een kaart. Lang leve de creditcard. We gaan weer op tijd de lucht in. Dit is een kleiner vliegtuig en het heeft ook wat krappere plaatsen. Maar het is prima vliegen met Etihad. Het eten dat ze serveren is echt lekker. Nog 4 uur dan ben ik in Kathmandu.

In Kathmandu krijgen we geen toestemming om te landen. De reden??? Die is me niet duidelijk geworden. We cirkelen wat rond boven de stad tot we wél mogen landen. Pfoe.... dat duurt wel  heel erg lang. Ineens wordt er omgeroepen dat we bijna in India zijn en dat we daar wel horen hoe we in Nepal komen.

Huh????

India????

Wat moet ik daar nu toch????

Blijkt dat we niet genoeg brandstof meer hadden om te blijven cirkelen en dus is besloten om naar Lucknow in India (500 km verderop) te vliegen om te tanken. Daarna weer terug naar Kathmandu waar we nu wel mogen landen. Bijna 4 uur later dan de bedoeling was.

Gelukkig staat er iemand van The Valley Guesthouse om me op te halen. Als welkom krijg ik een wit sjaaltje om mijn nek. Ha, dat komt me bekend voor. Ik heb er nog zo eentje liggen van 10 jaar geleden. Het is inmiddels donker maar zo te zien is er niet veel veranderd. De bussen die we passeren zitten nog steeds vol met roestgaten, de wegen zijn super slecht met enorme gaten, de bergen afval en het aantal zwerfhonden zijn ook niet minder geworden. Fantastisch om hier weer te zijn.

1. Margret:
    14 oktober 2019
    Hoi Betty,
    Wat zal jij blij zijn dat je op je bestemming bent aangekomen. Toen ik vanmorgen op de flightradar het vliegtuig ging volgen en het boven Kathmandu rondjes zag cirkelen dacht ik al, oh oh, dit gaat niet goed komen en toen het vliegtuig richting Lucknow vloog, nee he, dit moet Betty in haar eentje overkomen, maar gelukkig is alles goed gekomen en kun je na een lekkere nacht slapen beginnen aan je grote avontuur!!, nogmaals heel veel plezier in het kindertehuis toegewenst.
    Hartelijke groetjes,
    Ton en Margret
  2. Caroline Eras:
    14 oktober 2019
    Gelukkig goed aangekomen!
    Mooie tijd daar, xx
  3. Wil Blom:
    15 oktober 2019
    Even heel spannend Betty, maar gelukkig ben je veilig aangekomen!!! Ik ben benieuwd naar je eerste indrukken en verhalen van het kindertehuis en jouw verblijfplaats. XX
  4. Christel:
    15 oktober 2019
    Ha, ha, het kan bij jou nooit zonder 'incidentjes' gaan. Veel plezier!
  5. Else Smit:
    15 oktober 2019
    Ben je toch mooi ook nog even in India geweest. Het bed ziet er goed uit. Slaapt het ook lekker? Groet Else