Thiom Laura Marinka Home

16 oktober 2019 - Kathmandu, Nepal

In The Valley Guesthouse heb ik een mooie kamer. Met eigen badkamer en toilet, met een eigen terrasje en met gebruik van keuken. Super. Ik word hartelijk ontvangen, er word een kop thee voor me gemaakt en een overheerlijk noedelsoepje. Dat komt goed uit want ik heb honger als een paard. In de 18 uur dat ik onderweg was heb ik 2 (wel lekkere) vliegtuigmaaltjes gehad.

Na een nacht goed slapen zit ik om 8 uur aan het ontbijt, chiapatti met gekookt ei. Om 9 uur is Temba (de manager van Thiom Laura Marinka Home) hier om me de weg te wijzen naar en me wegwijs te maken in het tehuis. Ik moet ff goed opletten want straks moet ik alleen de weg terug zien te vinden. Ik ontmoet Saroj, hij is heel blij, ik ook. Het voelt wel wat ongemakkelijk. De mensen geven elkaar hier geen hand maar wensen elkaar met de handen tegen elkaar Namasté. Hoe begroet ik Saroj? Ik vraag hem of ik hem een knuffel mag geven en dat vind hij fijn. Hij neemt de rondleiding verder over. Daarna maak ik ook kennis met Chhechi, wat een schattig meisje is zij. Ook zij is heel blij om me eindelijk te leren kennen.

Temba geeft me uitleg over de dagindeling in het tehuis en wat er ongeveer van me wordt verwacht. Het is geen duidelijke taakomschrijving. Kijk maar hoe het gaat lopen. Ik moet me ff thuis gaan voelen hier. Er wonen ruim 80 kinderen in het tehuis. Inmiddels is Debby gearriveerd, de andere vrijwilligster. Zij is nederlandse en praat me een beetje bij. Het is allemaal prima georganiseerd en ook zonder vrijwilligsters loopt het op rolletjes. Wij zijn er voor de extraatjes.

We werken van 7 tot 2 en van 4 tot 7 ongeveer. Helpen met huiswerk, de kleintjes helpen met omkleden voor school, in de keuken helpen, spelletjes doen en er gewoon voor ze zijn om ze wat extra aandacht te geven. Om 2 uur hou ik het voor gezien. Morgen ga ik echt beginnen.

1. Karin Keulers:
    16 oktober 2019
    Wat leuk om mee te mogen beleven, het is zo'n heel andere wereld waar je in terecht bent gekomen.
    Ben heel benieuwd wat je verder allemaal gaat doen.