Selvatura park, Costa Rica

23 januari 2019 - Monteverde, Costa Rica

Wederom zitten we om kwart voor 7 aan het ontbijt. Om kwart voor 8 worden we opgehaald door een busje van het Selvatura Parc. Daar gaan we vandaag de dag doorbrengen.

Aangekomen in het park gaan Will, Annemarie en Marina de canopytour doen. Aan een tuigje hangend aan stalen kabels over het nevelwoud zweven. Langs 14 verschillende kabels, dus steeds opnieuw van een plateau vertrekken. Daarna klommen ze op een 8 meter hoge stelling. Verderop hing een kabel van een 15 meter hoge mast. Ze mochten een Tarzan&Jane-sprong maken van de 8 meter naar de 15 meter hoge mast. Spectaculair. Als laatste klommen ze nog één keer omhoog om liggend in een tuig als een soort super(wo)man de laatste kilometer over het woud te zweven. Een super ervaring.

Ondertussen maakten Roelof, Nico, Claudine, Diny en ikzelf een wandeling over maar liefst 8 hangbruggen door de toppen van het nevelwoud. De bruggen hangen tussen de 25 en 30 meter hoog. Wellicht wat saaitjes vergeleken met de canopy-gangers, maar o zo mooi. Het oerwoud met zijn enorm veel verschillende kleuren groen en de prachtige vegetatie, je raakt er niet op uitgekeken.

Behalve 2 kolibries hebben we helaas geen dieren gezien. Wel zoemde er af en toe iets langs je hoofd wat klonk als een gigantische bromvlieg. Zien deden we echter niets.

Toen we na 2 uur wandelen het woud weer uitkwamen was het tijd voor koffie, daar hadden we allemaal trek in inmiddels. Heel toevallig kwamen op datzelfde moment de canopy-gangers ook terug. Gezellig, kunnen we met de hele groep aan de koffie.

Daarna gaan we naar de kolibrietuin. Daar hebben ze potjes met honing opgehangen waar de kolibries kunnen komen eten. En er zijn er veel. Als je je vinger tegen zo'n potje houd komt er een kolibrie op je vinger zitten als hij wil eten. Gaaf. De kolibries zoeven ons om de oren en ik realiseer me dat de "bromvliegen" tijdens de wandeling geen bromvliegen waren maar kolibries.

Daarna kunnen we de bus naar het hotel pakken. Will en Marina willen de hangbrugwandeling nog doen. Igor regelt een extra kaartje voor mij zodat ik met ze mee kan lopen. De rest gaat terug naar het hotel.

Eenmaal terug in Santa Elena laten we ons bij de supermarkt afzetten, we kopen wat biertjes (imperial) die we in de tuin met Marina, Roelof en Diny soldaat maken. Lekker zittend op het gras in het zonnetje is dat heel gezellig.

Vanavond gaan we samen bij een soda tegenover het hotel een casado eten en daarna op tijd onder de wol. Morgen moeten we om 6 uur opstaan.

1. Marion Ringeling:
    24 januari 2019
    Kalibries vind ik dan weer wel leuk🤩. Hangbruggen zijn ook gaaf en wat Will gedaan heeft helemaal top!!!
  2. Mariette:
    24 januari 2019
    Mooie verhalen,Betty! En dat wandelen en zweven boven t oerwoud lijkt me wel heel spectaculair! Enjoy!
  3. Wil Blom:
    1 februari 2019
    Wat een ervaringen weer!!! Super!!!