Snorkelen en duiken (Bali)

23 januari 2013 - Menjangan, Indonesië

Om 8 uur worden we opgehaald om naar het noord-westen van Bali te rijden en vandaar in 30 minuten met de boot naar Menjangan Island gebracht te worden. We gaan snorkelen (Will en ik) en duiken (Niels). We hebben een leuk gezelschap. De duikers (6 stuks) zijn allemaal nederlanders en de ene andere snorkelaar is een duits meisje. Gezellige mensen.

We stappen in kleine bootjes en varen naar het eiland waar we te water gaan. Van de boot af gaat wel maar ik maak me enigszins zorgen hoe ik in godsnaam weer aan boord moet komen straks. Nou ja, we zullen wel zien, eerst maar eens snorkelen. Heb ik nog nooit gedaan. En ik moet zeggen... wat is dat ontzettend mooi. Eerst krijg ik nog een lekker slokje zeewater binnen, moet nog even wennen, maar dat gaat snel goed. Het koraal is hier prachtig (ik heb natuurlijk geen vergelijk maar hoor de kenners ook zeggen dat het prachtig is) en er zwemmen bijzonder veel mooie grote en kleine gekleurde vissen rond. Wat gaaf. Nog nooit zoiets gezien.

Na een dik uur moeten we de boot weer in en gelukkig blijken ze een trapje te hebben zodat ik ook weer op de boot kan komen. Daar eten we ons lunchpakket op en daarna varen we om de punt van het eiland waarop een grote tempel ter ere van Ganescha staat, heen naar een ander plekje waar we nog eens een uurtje te water gaan.

Daarna varen we moe maar voldaan weer terug naar het vasteland, stappen weer in het busje voor de anderhalf uur durende rit en dan zit ook deze dag er weer op.

Hapje eten, biertje drinken, ik naar het internetcafe om mijn site bij te werken en Will en Niels biljarten met de plaatselijke bevolking. En zo komt deze dag ook weer tot een einde.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade